Emotional rescue.

Oj, första gången jag skriver hemma. Eller jag skrev det mästa på jobbet, men glömde puplicera. Så nu var det i förrgår jag var hos mormor.

Igår(förrgår) var jag hemma hos min kära mormor där också min kusin befann sig. Det var väll trevligt till viss del. Kan dock inte lämna några detaljer till varför det inte var det. Mormor ska flytta till Orust så jag och kussen passade på att plocka med oss en del saker. Jag fick med mig mormors jätte söta brudklänning, en balklänning hon hade på 50-talet, örhängen, två pennskjolar och en annan blommig klänning. De tre sistnämnda skall jag sy om, då alla tre var lite för långa. Funderar på att kanske ha nått av dom till min 60-70-talsfest i september. Tyvärr har mormor 39 i skostorlek och jag 37, så det blev inga skor. Vi var också och hälsade på mormor Margit, min gammelmormor, på sitt ålderdoms hem. 96 år, äldst av dom alla, men fanimej den piggaste. Jätte mysig lägenhet hade hon också. Hemma hos mormor hjälpte vi till att skruva ner lite saker, ta ner lådor m.m. Känns rätt sjukt att hon ska flytta. Hon har bott där under hela min uppväxt, har en massa minnen därifrån. Tittade också igenom alla hennes fotoalbum från de gångna åren. Har nog aldrig vart med om nån som är så ofotogenisk som jag. Måste säga att jag var en riktig läckerbit från 8-15 årsålder. Förutom alla extremt fula kort; mittbena, 1,5 cm tjocka ögonbryn och för att inte tala om mina kläder. Tvärtom är det men kussen. Lika söt på bild då som nu. Well, jag får försöka tänka "Ful på bild, snygg i verkligenheten", mhm.


Imorgon är det Rolling Stones..Behöver man säga mer?



Just nu, klockan 01.45, känner jag mig jävligt frustrerad. Jag till och med grät en skvätt förut. I morn kommer jag säkert tycka att det är en bagatell grej. Men just nu, fy fan vad arg jag är..

Tänkte passa på att lägga upp några bilder. Flickan på kortet är mormor när hon var i tonåren. Mycket vacker. Kom tvåa i fröken göteborg ett år, åhåjaja. Dom andra bilderna är på mormors enkla, men mycket söta brudklänning. Dock var hon smal som en sticka den tiden, vilket jag inte är. Sitter som korvskin.



     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0