London.

I tisdags åkte jag och Sam till London, min födelsedagspresent från honom.

Det var så sjukt underbart!


Efter att ha åkt nån timme från Stansted till bayswater anlände vi till vårt hotell, Columbia hotel. Rummet var jätte mysigt och det hade ett stort badrum (med badkar dessutom), låg ca 15 min gångavstånd från oxford street. Jätte mysig foaje, matsal, billig öl på hotelbaren osv. Dock var sängen lite hård och täcket småskabbigt (endast ett lakan med en fillt över) annars var det ett skitbra hotell. Vi tillbringade första dagen på en gata nära hotellet med små affärer och ett köpcenter, där vi även tillbringade de resterande kvällarna. Vår första måltid blev en thainudelsoppa med cocos och citronsmak. Den smakade skit och jag får fortfarande kväljningar när jag tänker på den. Vi bowlade också på kvällen och återigen har jag nog aldrig varit så dålig, och nu menar jag det faktiskt. Jag fick väll sammanlagt 50 poeng. Får Väll skylla på att jag försöker lära mig att bowla rätt eftersom jag gjort fel hela mitt liv...

Andra dagen begav vi oss till oxford street för lite shopping osv. Vi gick igenom i stortsätt varenda affär och jag kunde inte hitta någonting på hela den gatan! Det fanns antingen helt vanliga kläder, tråkiga kläder eller tantkläder. Men det mästa var sånna sk. "ghettokläder". Ni kanske kan föreställa er det... Detta blev jag iallfall otroligt besviken på eftersom jag inte kom hem den långa dagen med annat än lite småsaker. En beatleskalender bl.a. Och jag som hört att oxford street ska vara så sjukt bra.. ? Men sen så är jag ju väldigt kräsen när det gäller kläder och det kanske inte är det bästa. Sam därimot fick köpt både julklappar och kläder, för herrmodet var helt okej. Vi åt också jätte god mat på den mysigaste puben jag någonsin varit på. Juldekorerad, mörkt trä osv. Gav en riktig engelskpub-känsla. Denna kväll fick jag iallfall köpt mig en jacka från oasis och vi spenderade kvällen på en pub nära hotellet och vi avslutade den hemma på rummet med dricka och en form av poker...

Den tredje dagen var det dags för sevärdigheter i London. Vi började med Hyde Park som låg precis bredvid hotellet. Där inne promenerade vi en stund och vi hade turen som fick en skymt av solen också. Såg lustigt ut med alla lösa hundar springandes runt sin ägare och gjorde sitt där den kände för det osv. Här hemma hade det väll blivit valpar och ihjälbitna hundar om hundarna hade sprungit lösa... Men en fin park var det! Sen skulle vi ta oss till Big Ben med buss och märkte inte fören vi åkt ett tag och längre och längre ifrån centrum att vi tagit rätt buss fast åt fel håll. Så det blev en tur till Kensington och andra slumområden. Men visst ska man ha besökt det någon gång också. Sen tog vi iallfall en buss som skulle ta oss åt rätt håll, men vi bestämde oss för att hoppa av vid Piccadily Circus och promenera längs shoppinggatorna där. Vi märkte till vår förvåning att den gatan i princip satt ihop med Oxford s. Här fanns det inte heller mycket att hänga i granen när det gällde kläder. Topshop hade mycket, men vi var så utmattade att det inte blev mycket tid där inne. Men jag fick iallfall köpt mig en tröja. Sam köpte återigen kläder och julklappar. Efter ett antal timmar i hopp om att hitta något i klädesväg gick vi iallfall hemmåt och lämnade av oss det vi inhandlat. Sedan åt vi på en jättegod resturang inne på köpcentret som låg nära hotellet. Därefter gick vi till en jättebillig pub med tv så Sam kunde se tottenham vinna.

På morgonen efter var det dags för hemfärd. Kändes lite pinsamt att lämna rummet som vi gjorde det. Madrasserna liggandes på kortsidan eftersom vi fick två enkelsängar och inte en dubbel, täcket och överkasst slängda på sängen, blött badrumsgolv och chips på hela golvet. Menmen. Vår tidsplanering var det något fel på också. Vi anlände till flygplansincheckningen 5 min innan den skulle stänga. Så planerna om att vara där i god tid, kunna shoppa lite och äta frukost gick i kras.

Nu är man iallfall hemma igen, vilket känns deprimerande. Hade verkligen velat stanna längre. Även om jag blev jätte besviken på shoppingen, för det var verkligen inget speciellt och det ska kallas modestad(?), och pasta bolognese och pasta napoli för 380 kr, så var det helt sjukt underbart kul!

Så därför ska vi dit i februari igen för ett återbesök.

Imån kommer det bilder från resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0