Frilufsmänniska.

Som ni kanske redan visste hade vi tänkt ta en tripp ut för att tälta i helgen. Planerna om camping och att tälta på en ö gick i kras, så det slutgiltliga alternativet blev Delsjön (haha). Jag, Sara och Therese anlände vid badplatsen runt 5, efter att ha vart och handlat mat, gjort sallad hos mig och sedan promenerat en jävla bit för att komma fram. Pinsamt nog frågade vi säkert 5 människor om vägen, efter att ha fått instruktioner om att vägen dit ska vara rätt krånglig(det var bara att följa samma väg när vi gått förbi svt-huset). Några timmar senare kom även Samuel och Peter för att joina våran tältningstripp. Och efter några tappra försök till att få Peters tält att stå lyckades dom tillslut och vi alla slog oss ner i Therese tält och hade det cosy. Emellan åt kom det en del skurar, men förövrigt hade vi ett ganska bra och behagligt väder på kvällen. Vi grillade mashmallows och drack och det var allmänt trevligt. idiotiskt nog köpte bara jag, Sara och Therese EN chipspåse! Inget godis eller något mer. Detta ältades en del under kvällen. Kvällen/nattens höjdpunkt blev alltså chipspåsen som vi alla skulle dela på. För att plåga oss lite bestämde vi oss för att öppna den vid 12, men för att jävlas med Sara ändrade vi det senare till halv 1. Ooooom det smakade gott sen! Har nog aldrig uppskattat chips så mycket. Efter några timmar gick Jag, Samuel och Peter in till Peters tält för att sova. Och på morgonen vaknade jag med diverse smärtor efter att ha legat på stenar, kottar, pinnar och all möjlig skit under det millimetertjocka tältgolvet. Dags att köpa nytt liggudnerlag för mitt var totalt värdelöst. Otroligt nog så höll tältet natten ut trots det blåsiga vädret. Vi bar oss hem runt 12 tiden, sletna som fan.

En mycket trevlig tur måste jag säga!

                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0