En liten fundering.

Har ni tänkt på det det här..

Är en buss nästan full och du kommer på så letar du efter en ledig plats, där båda bredvid varandra är lediga. Oftast går du även längst bak för att se om du kan hitta det. När det inte finns sätter så du dig bredvid någon. Men när folk senare går av så väntas du flytta på dig, till två lediga platser. Oftast så gör du det. Då tänker personen oftast, "hon flyttade på sig för att det finns två lediga platser". Men sitter du kvar så tänker personen bredvid dig garanterat "varför sitter hon kvar?" medan du tänker "undra vad han/hon tänker när jag sitter kvar". Samtidigt vet du om att personen bredvid tänker som den gör. Och du är medveten om att personen vet om vad du tänker. Ni vet om vad den andra tänker och ni vet om att den andra vet om vad ni själv tänker. Skulle du därimot flytta på dig efter ett tag, när det funnits lediga platser en stund så  tänker personen "varför flyttar hon på sig? vill hon inte sitta bredvid mig? luktar jag illa?". Och du vet om att personen tänker så..

Vad kan man dra för slutsatts av det här? Jo, antingen flyttar man på sig med en gång, eller så sitter man kvar hela vägen.


Nu ska jag återgå till mitt numera kalla kaffe och "jobba" vidare..

Kommentarer
Postat av: Elin

Det gläder mig att höra att du ska göra dig ett halsband :) Jag har en vanlig kedja, fast jag har trätt kedjan så den mestadels ligger på baksidan, och bara går om de yttersta bokstäverna på framsidan. Så jag tror det funkar med din kedja också, om du gör så. Kramkram/Elin

2007-11-06 @ 18:54:28
URL: http://elinkan.blogg.se
Postat av: Elin

Jag tror det är så enkelt som att du har tagit ut den liite för tidigt. Låt den vara inne i ugnen tills den krympt och lagt sig platt på plåten(och slutat krympa). Ha en kastrull(eller dylikt med plan botten) redo för att platta till den när du tagit ut den ur ugnen och den fortfarande är varm. Jag tror det borde funka :)

2007-11-06 @ 21:58:00
URL: http://elinkan.blogg.se
Postat av: Soroor

Hmm ofta sitter man kvar, för det finns ingen anledning på att flytta på sig?
Varför har folk så svårt för sig att sitta vid en okänd person? Det är något folk bara har svårt för här, i Sverige tror jag. Folk är för stela, torra och har otroligt svårt för att vara öppensinnad. Skulle någon på bussen prata med dig skulle du tro att personen var sjuk i huvudet. Men varför är det så? Om du hade suttit på en buss nere i Spanien och någon hade börjat prata med dig hade man bara tyckte de var trevligt, eller hur? Frågan här är inte om man ska sitta kvar eller inte utan. Varför är det ens svårt för oss att sitta brevid någon vi inte känner? Varför kan vi inte vara mer öppna och varma?

2007-11-07 @ 23:56:56
Postat av: Patrik Glimberg

SHIT! DU HAR VERKLIGEN FÖR LITE Å GÖRA PÅ DITT JOBB NÄR DU HINNER TÄNKA PÅ SÅNTHÄR =D

2007-11-08 @ 03:06:58
URL: http://patrikg.blogg.se
Postat av: Sandra

Svar:
Pg - Ja jag har otroligt lite att göra här. Men detta tänkte jag på eftersom jag hamnade i en sådan situation här om dan:)
Soroor: Jag håller med dig till 100%. Rätt sjukt att det är så.

2007-11-08 @ 10:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0