Projekt arbetet.

Ja, för en vecka sedan blev jag klar med min första klänning. Lite halv snygg. Lätt var den att göra och jag syr ju inte alltför bra, så den ser verkligen hemmagjord ut. MEN det gör mig inget. Mudden kan jag ha på tre olika sätt. Antingen vanligt, eller vika kanten där uppe eller så kan jag vika mudden dubbelt. Föredrar när den är dubbelvikt.



                                                                           

Hade visst inte tagit någon helbild på klänningen.

Nu ska jag börja på min andra grej, en stor t-shirt med tryck. Har fortfarande inte bestämt mig om jag skall trycka Liams profil, "i was looking for some action but all i found was ciggarettes and alcohol" eller det andra jag spånat på.

Igår kväll ångrade jag mig angående projektarbetet. Jag kom på att jag faktiskt hade velat göra något helt annat. Nämligen sticka halsdukar till uteliggare. Varför? För det skulle kunna bli ett sjukt bra projektarbete och dessutom gillar jag att sticka. Tänk vad glada dom skulle bli, när man går fram och ger dom en halsduk, nu så här till vintern. Visst, det hjälper kanske inte så mycket, men det är en god gärning. En mycket god gärning. Hade jag vart dem hade jag blivit otroligt glad. Och veta att folk faktiskt bryr sig. Och folk hade säkert kunnat tänka sig skänka gamla garnnystan och dessutom har min gammelmorfor 3 stora kassar med garn som bara ligger och skräpar. Tänk känslan av att gå i stan och se folk gå omkring med ens halsduk och veta att "den där har jag gjort"...

Hade jag kommit på detta för 2 veckorsen så hade jag bytt. Men nu har vi bara 3 jävla veckor kvar(!!!!) så jag hinner inte.

Ibland blir jag rörd över mitt godhjärtade jag, *fNizZ*.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är en väldigt bra ide. Jag funderar också på att göra något liknande. Men vi ska inte vara klara fören om några månader, men vintern är väl klar då med.

2007-10-05 @ 16:45:22
Postat av: sofia

Projektarbetet ska ju vara klart vecka 46 juh!

2007-10-06 @ 13:00:40
URL: http://fiafideli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0