Don't even bother..

Har varit en rätt seg dag. Varit hos astmadoktorn. Tydligen är den sämre än innan, som vanligt. Har antagligen  också en början på nån sjukdom/infektion som mamma hade nyligen. Har iallafall haft lock i högra örat i 3 dagar nu, och det är tydligen ett sympton. Undra om det kanske är såhär det känns att vara konstant halvdöv? Måste säga att jag är glad att jag inte är det, för just nu känner jag för att ta en pinne och pilla runt i örat för att få bort, vad det nu är.

Skall bara tillägga:
FAN va pinsam Kirstieigeojg är, hon i idoljuryn alltså. Igår när hon fick utbrott på en kille "KNOCK KNOCK KNOOCKING ON HEAVENS DOOOR...... THATS POWER!"

Gå och dö kärring!

Kan inte ens fatta att jag tittar på skiten. Hälften av dom som gör bort sig är ju bara skådisar, och det är ju det som är kul med idol. För sen när programet väl är igång skulle jag hellre föredra att titta på "hem till gården" eller nån annan skitserie. Och varför vill man bli "idol"? Tycker Danny, Ola och allt vad dom heter att dom har lyckats i musikbranchen för att deras fans sträcker sig från 8-16? För att deras s.k. musik spelas på radion var 5e minut? Förmodligen gör dom det. För det har dom ju. För det är ju sån musik som går hem hos dagens ungdom. Jag kan inte förstå att folk VILL lyssna på "tokyo","Cara mia" osv. Det dom gör är inte musik, det är oljud. Det är en pengaindustri. Jag tror knappast att dessa flickidoler har skrivit sina egna låtar. Eller att dom gör det för deras egen skull, för att dom brinner för musiken, för att berätta något med musiken och texten. Och dom gör det knappast för fansen skull. Det handlar om pengar, pengar och återigen pengar. Det värsta är ju att det faktiskt går hem hos folk, att folk faktiskt tycker om det dom gör. Och när t.o.m med min egen storebror tycker "Cara mia" är bra, då har det verkligen gått utför. Det är typisk svensk musiksmak. Radiomusik. För det är ju trottsallt dessa låtar och all möjlig annan skit som ligger på topplistorna varje vecka.

Vad händer med Sverige och musik?

Ta mig till England, för där vet dom åtminstonde vad riktig musik är..

Nu ska jag mysa mig till sängs med en kopp te och champagne supernova i lurarna, och förhoppningsvis drömma nått kul, tills jag skall till tandläkarn kl 07 imån bitti!

                                                                            Nattnatti / Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0