"Lukta dig smal"

Läste precis aftonbladet här på jobbet och upptäckte det mest idiotiska jag sett på länge.

1. "Nu stoppas de magra modellerna"

2. "Starta ditt viktras med en god helgfrukost"

3: "Lukta dig smal"

Hur i helvete kan man uppmana folk att gå ner i vikt, och samtidigt skriva om att trådsmala modeller nu skall stoppas och att folk dör i anorexia, i samma tidning? Det är så jävla komiskt att jag kissar på mig.

Varje jävla vecka ser jag en notis i tidningen om att den och den har rasat i vikt, men samtidigt har dom 20 tips på hur man ska gå ner 10 kilo på 4 veckor. Visst, det kanske bara är överviktiga 50+are som är villiga nog att betala pengar för att kunna läsa dessa otroligt effektiva metoder i "aftonbladet plus", men själva principen. För det är ju knappast bara överviktiga medelålderskvinnor som vill gå ner i vikt...

/ Sandra De.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0