Skit.

Folk som känner mig vet att jag jag brukar få beslutsångest av i princip allt, när jag ska handla något. Igår var en sådan dag.

Som jag tidigare nämnt så hade Åhléns en personaldag igår kväll efter stängning. Vi blev bjudna på julmust, pepparkakor etc, och fick gå och shoppa i lugn och ro. Dessutom fick alla varsin "20% rabatt- kupong" att använda på en vara i hela varuhuset, utöver personalrabatten. Alltså drygt 40 % rabatt på en valfri vara. Hade jag varit smart hade jag redan innan bestämt mig för vad jag skulle köpa för något. Men icke. Detta innebar att jag var tvungen att gå omkring och leta efter något jag kunde tänkas behöva, och som var dyrt nog att använda rabatten på. Jag letade, letade ännu mer, men hittade ingenting. Och jag hade ju inte all tid i världen på mig. Tillslut kom jag och tänka på våra klädställningar. En sådan man kan hänga upp galjade kläder på. Och jag köpte en sådan för min personalrabatt och rabattkupongen.

Idag ångrar jag mitt köp. Nått så inihelvete. Jag skulle köpt mig en Sodastream, GIVETVIS! Jag vill ju för fan ha en sådan. Och att få nästan halva priset på den hade ju varit kanon. Och vad fan ska jag med en klädställning till? Den får ju knappt plats i klädkammaren..

Blir så trött. Varför kan jag inte ha huvudet med mig när jag väl behöver det?

Nåväl.

Sitter hemma hos mina föräldrar. Tänkte passa på att åka hit medan dom är bortresta. Tänkte övernatta här. Dumt nog väntade jag mig ett kylskåp med lite julmat, överblivna pepparkakor etc. Från kvällen innan de åkte. Vad möts min kurrande mage av när jag öppnar kylskåpsdörren? En sylt. En jävla sylt och lite annat längs kylskåpskanten. Fanns ingenting att äta, ingenting att dricka, ingenting. Så nu har jag precis slängt i mig några pankakor och en fjärdedels Almondy-tårta. Kanske inte blir någon övernattning här i alla fall..
 

Kommentarer
Postat av: saris

Du är för rolig sandra, gällande dina köp. sodastream var givet dock!

2008-12-20 @ 14:11:56
Postat av: Sandra

Svar Sara: Ja, skit alltså! Det hade varit grymt med en sådan.

2008-12-22 @ 16:37:43
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0