7-timmars jobbande.

Jobbar nu mitt 7-timmarspass på jobbet. Råligt, verkligen. Vet inte hur jag ska lyckas fördriva tiden. Kanske kommer på något som kan pluggas på, eller kanske sätter mig här med min stickning som ska bli till en röd halsduk. Jag vet inte. Kommer iallfall garanterat läsa igenom hela aftonbladet 1-2 gånger. Just nu skriker det en 6-årig pojk ovanför mig. Har en jävla lust att klappa till honom. Det värsta jag vet är bortskämda ungar i den åldern som skriker så fort dom inte får vad dom vill ha, eller blir tvingade att gå in i affärer dom inte vill gå in i, osv. Sitter även här med världens jobbigaste astmahosta. Torr, det kliar och jag hostar minst 10 gånger i minuten.

Såg en otroligt fin sak på topshop i dag. En blåvit-randig tröja/klänning? Jag prövade den och tänkte t.o.m köpa den, men kom på att det kanske är bäst att spara till min och Sams tripp till Glasgow nu i helgen. Men förmodligen kommer den ändå finnas i mina ägor i morgon.

Ikväll blir det färgning av håret tror jag. Funderar på att färga det chokladbrunt eller mörkbrunt med röda nyanser i. Ska även packa lite. Hade egentligen behövt en bikini till resan eftersom hotellet har pool, men har inte köpt en ny på typ 3 år. Dels för att jag inte har badat på sjukt länge p.g.a. skitvädret och för att det aldrig finns några snygga. Får väll se om stjärten kommer i dom gamla bikinitrosorna... 

------

Gjorde precis bort mig inför en man som skulle köpa en biljett till nån sävehof match på lördag. Jag brydde mig för en gång skull inte om att  fråga om han var vuxen eller pansionär(priserna är olika) och antog att han var pansionär. Men givetvis var han inte det, och jag och mina knallröda kinder fick skämmas. Som tur var hade mannen lite humor och skrattade åt det. Men jag skäms fortfarande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0