Hits for kids 32.

Det blev ingen Beatleskväll igår. Inte bara för att stället suger apnisse, jag är dessutom ganska pengalös vid den här tiden av månaden. Och det är en sådan kväll om en månad på Henriksberg vilket låter lite mer tilltalande.

Så gårdagskvällen vistades hemma hos Sam framför halva melodifestivalen och återigen får man skämmas för svenska folkets musiksmak. Ett gäng medelålderskärringar som sjunger en ballad osv. Jag kan förstå varför låt nr 1 gick vidare, men den andra låter som gick till finalen? Sen när blev melodifestivalen lilla melodifestivalen? Jaja, P.I gick iallfall inte vidare och det var väll en jävla tur det. Då hade jag seriöst blivit rädd. Höjdpunkten på programmet var ju definitivt Björn Gustavsson. Han är ju helt sjukt rolig! Resten av kvällen kollades det på tv. Två amerikanska collegefilmer. Jag vet fan inte om det var filmerna i sig eller film-musiken som var värst. Kan iallfall konstatera att jag hellre hade lyssnat på Danny än amerikanska rockband som simple plan och good charlotte...  

Imån är det löning, och även i övermån för min del, vilket är ganska efterlängtat. Det innebär alltså, förrutom att spara och betala en och annan räkning, en liten shoppingrunda i stan. Så idag var jag i stan en sväng innan jobbet för att se om jag kunde hitta något. Den blåa Fred Perry klänningen på Åhlens kommer förmodligen att finnas i mina ägor imån och även en blå bikini från H&M. Måste köpa balklänningstyg också.

Just det, jag ska nog sälja min skinnjacka. Den är svart, storlek 36, har mudd runt ärmar och midja. Märket är "rocking blue", dvs ingen skitjacka. Du kanske är intresserad?


Oasis - Whatever

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0