En råålig lista.

Så här kul har jag en tisdagseftermiddag...(listan tagen av Therese, och även en del svar ;P)


Favoritgodis: Salta K:n, bomber, rosa mentos.

Fem sånger du kan hela texten utantill på:
Champagne Supernova, Don´t look back in anger, Supersonic, Brittish legion, Club Foot.

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Jag hade först och främst k ö p t en lägenhet, i stället för att hyra. Rest en del, skänkt till välgörenhet, öppnat min krog.

Tre dåliga vanor:
  Min beslutsångest, att jag inte riktigt förstått mig på det där med att plugga(vilket jag snart slipper), att jag ser att jag stavat fel, men inte ändrar.

Fem saker du gillar att göra:  Umgås, sy, fota, lyssna på musik, titta på film.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa: Cowboyboots, vita stövlar, lackfärgade tights/klänning etc, savannmönstrade skor/kläder, plagg som skiftar i färg, alltså från tex. svart och blir ljusare och ljusare(det finns nog en del sådant nu förtiden), utsvängda byxor... Oj, listan kan visst göras lång.

Fyra favoritsaker: Min älskling som jag sitter vid just nu, kameran, symaskinen, tvn... tragiskt att man är så materiell.

Bästa årsdid:  Höst, sommar, vår och vinter. Det varierar eftersom årstiderna sällan blir som man hoppas. Men nu är det sommaren som ses fram emot.

Favorit program:
Family Guy, 2 and a half men, csi osv..

Senaste inköp: Idag, en sesamkaka. En äcklig sådan.

Nästa inköp: En jätte fin Fred Perry tröja, ett par jeans och ett par svarta skor jag sett.

Favoritlåt just nu: Stone Roses - Fools Gold. Kan aldrig tröttna på den låten!

Bästa albumet: Definitely Maybe.

5 Saker du vill göra innan du dör:  Hitta ett  jobb jag trivs med, bilda familj, göra film och kanske t.o.m med vara med i en, öppna min bar, åka till afrika.

 Bästa filmerna: Billy Elliot, sen jag var 12 ungefär. The Departed, smala sussie osv...

Hur är din drömtjej/kille: Håller mig hällre till min verkliga.

Finaste pojknamnnet:  Noel, och inte "n-o-el" utan "No-äll"(hatar när folk uttalar Noel med typiskt svenskt uttal) vilket även min framtida son ska heta.

Finaste tjejnamnet:  Mycket svårt, vet faktiskt inte.

3 saker du inte kan leva utan: Sam, musik..

Vill du ha några tatueringar eller piercingar:
En tatuering kommer nästa månad förhoppningsvis, det blir "Live forever" i nacken. Var det gäller piercingar, så nej. Är sjukt glad att jag inte tog hål i läppen och tungan när jag tänkte göra det då jag var 15, och den i naveln som jag haft i mer än 5 år åker snart bort eftersom det är så otroligt fult. 13 år och dum, brukar jag säga.

Pratar du några andra språk: Engelska, lite spanska, kunde även lite albanska då jag satt på lexin en sommar eftersom jag tänkte imponera på mina gamla albanvänner, men nu är alla dom orden glömda.

Äger du några band-t-shirts: En med Oasis, den jag gjort själv. Är inte så mycket för bandtröjor.

Bästa filmkaraktär: Den jag kommer på nu är Spike i Notting Hill, älskar honom fortfarande.

Senaste filmen du såg på bio: "bee movie" - Jävla skitfilm.

Favorit butik: Weekday, monki, topshop, karltex osv..

Vilken är din favoritsport att se på: Simhopp, kan bero på att jag själv hoppade förrut. Konståkning, jag vet dock inte varför. Och sen har väll fotboll blivit mer intressant med tiden.

Vilka länder har du varit i: Norge, Danmark, Tyskland, England, Spanien, Turkiet, Krotatien. I år blir det även Scottland, Prag, och förhoppningsvis Paris.

Vad har du för klädstil? Enkel, vanlig. Utan krimskrams och en massa smådetaljer osv.

Har du några fobier? Spindlar, trånga utrymmen.

Personer du skulle vilja träffa:
Liam & Noel.

Vem saknar du? Vet icke.

Kommentarer
Postat av: Jonna

hell yeah för smala sussi, hahaha !

2008-01-31 @ 10:52:14
URL: http://jonnaweiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0