"han som alltid pratar med chauffören"

Jag vet inte, men på något sätt fachineras jag av folk på bussar. När jag åker buss tänker jag i princip alltid på vilka folk som är på, hur dom ser ut, rörelse, ljud.. osv.

Väldigt ofta när jag åker buss så är det en snubbe som står och pratar med chauffören. VARJE gång jag åker buss, och han är på bussen så står han där framme. Jag har aldrig riktigt irriterat mig på det. Men igår när han kom på samma buss som jag så kände jag verkligen att jag ville bita i kudden...
Varför står han där framme? Vad har han för syfte med det? Har han inga vänner? Är dom hans vänner? Känner han alla, och hur då isåfall? Vad tycker chauffören? Alla som åker med min buss, 513 vet vem han är. Han är den sk. "Han som alltid pratar med chauffören". Självklart ska han få stå där framme om han nu tycker det är kul. Det är bara lite irriterande när man ska kliva på och denna stora man står där framme och man får pressa lilla kalvkroppen förbi hans area på 1x1 m..
 
N
ej, nu var jag lite smått elak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0