Värmen är tillbaka.

Tack och lov! Dock var inte dagens klädsel direkt passande till vädret.

Idag tog jag en spontan-klippning i stan (eller egentligen hade jag planerat det ganska länge eftersom håret mitt har sett förjävligt ut sen två månader tillbaka) och blev återigen påmind om varför jag avskyr att klippa mig..

För det första ser jag riktigt oskön ut sittandes på stolen med vått hår slickat längs mitt fyrkantiga ansikte. Sen blir jag nått så inåthelvete varm av någon anledning att t.o.m. mina handflator samlar på sig lite hårrester som faller ner i knät. Och när jag tänker på att jag sitter och svettas och samtidigt önskar att armsvetten inte ska ska nå frisörskans näsborrar, svettas jag ännu mer. Sen plattas håret så jävla mycket att det inte går att få någon volym på det hela, trots en massa spray och annat. Och jag blir aldrig nöjd. Frisörskan idag tog mina ord alldeles för bokstavligt när jag sa att jag inte ville att luggen och mitt andra hår skulle vara så inklippt i varandra eftersom jag brukar se ut som en "ramone" i håret då, så hon klippte luggen helt rak, ända ut till kanterna. Så nu har jag ännu fyrkantigare ansikte.

Det första jag gör när jag går ut ur en frisersalong är att gå in ett omklädningsrum och försöka göra håret någorlunda bra, varenda gång. Som tur var kostade det inte mer än 300 kr, så jag överlever nog mitt missnöje.


Innan mitt frisörbesök träffade jag Andrea för en fika. Kort sådan, men trevlig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha. känner igen mig i dina frisörproblem. Jättejobbigt att sitta helt varm och oroa sig för att man ska lukta svett.

2008-07-02 @ 22:03:34
Postat av: Anonym

Svar anonym: Haha ja, inte alls kul.

2008-07-03 @ 10:31:10
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0