The Prom.

Igår hade vi bal på valand.

Dagen började med håruppsättning och sminkning på Allum och jag fick med mig smink från Makeup Store för 700 kr. Sen efter en kort visit hemma för att ta på klänningen på blekfiskroppen och en snabb fotografering, åkte vi till skolan för ytterligare fotografering. Sen tog alla gemensamma bussar till poseidon för att sedan vandra vidare till valand och jag, Andrea och Therese passade på att ta en öl på flygarns haga innan. Utanför valand kommer jag sen på att jag glömt min jävla balbiljett (!), så sjukt korkat. Hade inte en tanke på den, men lyckligtvis kunde jag smita in ändå.

En jätte trevlig kväll med god mat, trevliga människor och mycket dans. Dock var musiken kass och mitt och Andreas försök till vals, värdelöst. Men jag hade kul och det var så fint att se alla uppklädda och fina. Är nu i efterhand glad att jag valde att ha på mig klänningen jag sydde, den blev helt okej efter lite hjälp av Jes. Blev så otroligt glad när en tjej i pararellklassen kom fram till mig och sa att jag var jättefin och att det var kul att jag inte följde strömmen med bakelseklänningar osv. Det värmde!

Förrutom smärtan i fötterna så kunde inte kvällen blivit så mycket bättre. Lyckat!

Nej, nu ska jag återgå till arbetet och snart är det dags för ytterligare ett utrop i det jävla högtalarsystemet. Det är nämligen nån "allum air" denna och nästa vecka med erbjudanden inför semester och skit. Inte nog med att vi i informationen tvingas sitta här med piké och sjalen som flygvärdinnor har dom, vi skall även ropa ut fåniga medelanden en gång i halvtimmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0