Goddag.

God dag minsann. Fick sova ut i morse och nu äter jag pepparkakor hos mina päron. Dags att passa Linnéa igen.

Var som sagt på Madagaskar 2 i fredags. Den var väll inte allt för bra. Jag minns inte ettan, men jag antar att den var bättre.

I lördags hade jag lite folk hemma hos mig. Vi käkade grönsaker med dipp och jag söp ner dom med mina gamla godingar som stått och väntat på att få bli uppdruckna i ett antal månader. I bakgrunden spelades Dig out your soul och vi snackade minnen. Mycket trevligt! Folket drog vidare ut, men jag valde att stanna hemma eftersom jobbet kallade dagen efter. Lite små trist. Nästa lördag blir det iallafall av igen! Förfest och sen utgång. Ska bli trevligt.

Måste berätta om en dam jag träffade på vägen hem från jobbet i lördags kväll. Jag stod vid munkebäckstorget och väntade på vagnen och denna estniska dam frågade mig om klockan. Vi stod och småpratade lite, om ungdomarna runt omkring etc. Hon frågade mig om jag var kristen, då jag sa att jag inte var så mycket för party och fylla, och jag svarade nej. Sedan började hon prata om kristendomen, om hur dumma i huvudet Jehovas Vittnen är, osv. En väldigt intressant diskussion på spårvagnen alltså. Det sista hon säger till mig innan vi båda kliver av på vår gemensamma hållplats,  var att hon hoppades jag skulle bli frälst. Och så gav hon mig en lapp hon skrivit med olika bibelstycken..

Denna dam var en av dom skönaste jag någonsin träffat. Och hon hade seriöst dom snyggaste skorna jag sett på länge. Och även om jag inte är kristen och förmodligen aldrig kommer bli det, så är jag faktiskt lite nyfiken på vilka bibelord det var hon skrivit ner, som hon gått och burit på en längre tid. Kanske tar och letar upp min gamla bibel från konftan. Who knows.

Nåväl. Imån skulle jag egentligen varit ledig, men jag ska hoppa in på trend-underklädersavdelningen imån. Ska bli trevligt!

Nu tänkte jag laga lite mat. Lax, potatis osv.

Ciao.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Hejsan!

Andrea heter jag och jag såg ditt inlägg på londonsvenskar. Jag ska flytta från Jönköping till London den 9:e januari. Ska troligtvisbörja plugga till hösten men jag ville, som du, prova på londonlivet lite först. Jag har redan skaffat boende och tyvärr är det knöfullt när som det är. Men jag ses gärna för min vänskapskrets i London består av de tre jag ska bo med, och jag känner inte ens dem ännu, haha. Så hör gärna av dig/Kram Andrea

2008-11-24 @ 17:18:35
URL: http://andreao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0