Jul, jul, strålande jul.

Jag jobbar ju på julavdelningen. Varje jobbdag ser jag alla julsaker. Kulor, stakar, granar, allt. Och jag blir så himla glad. Det är så himla mysigt med jul och jag kan inte låta bli att planera hur min egen gran ska se ut. Det är något jag sett framemot sen jag var liten. Att få klä min egen gran. Har inte haft någon ordentlig julkänsla på länge. Minns inte hur det var förra året, men i år, då känns det som om det kommer bli en trevlig jul. Trotts att jag inte kommer fira den med familjen. Ja, min familj ska till sälen och fira jul och jag kan inte följa med eftersom jag jobbar. Känns jävligt trist faktiskt. Speciellt eftersom min farbror ska med. Men det blir nog bra ändå.

Ååh, vi har fått in så himla söta små tomtepyamaser till barn! Heldräkt och tvådelad. Och tomteluvor! Världens sötaste bebis provade en heldräkt med luva. Tänk att få klä min framtida Noel eller Mathilda i en sån. Naw. 

Nåväl. Kommer nog inhandla julsaker rätt så snart. Väntar bara på min personalrabatt. En av mina trevliga förmåner. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

SANDRA, du klagar ju inte alls bara!!!! superduper positiv är du ju. Jag däremot får verkligen ångest av den himla julen. Granen bara står där och barrar och ingen snö (vanligtvis). Får helt enkelt börja jobba på julavdelningen hos dig. Kramar & Pussar

2008-11-02 @ 20:19:26
URL: http://wannas.webblogg.se/
Postat av: matilda

Åh vad jag håller med! Har inte heller fått nån julstämning på flera år, men nu har jag tom tagit upp en julstjärna som ska hänga i mitt fönster i dalsland:)

Kram!

2008-11-03 @ 18:40:52
URL: http://matuld.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0