Låt gamlingarna få sitta för helvete!

Jag vet inte om jag nämt det redan, men det kan gott och väl nämnas igen.

Jag blir så jävla upprörd. Återigen, när jag åkte spårvagn idag och det inte fanns några lediga sittplatser, så ser jag minst tre äldre damer som knappt kan stå på benen, tvingas stå. Detta för att lata jävla människor inte ger ifrån sig sin plats! Jag tycker det är skamligt. Jag blir smått äcklad kan jag säga. Att inte dessa personer skäms? Jag fick en sådan lust att säga åt några på vagnen att resa sig upp och fråga om dom inte ser att en tant står och håller i sig för livet. Men jag gjorde det inte. Jag ska inte behöva säga åt andra hur dom borde göra, när det gäller en sådan självklarhet att lyfta på arslet inför en gammal människa.

Jag bryr mig inte ens om att sätta mig när jag vet att jag åker med en vagn som säkerligen kommer bli full. Det är ingen idé, för jag vet att jag kommer få resa mig upp inom kort ändå. Och jag ska väll för fan inte behöva sätta mig, bara för att garantera att en äldre person ska få sittplats? Det borde vara böter på att inte resa sig för en äldre. En jävligt hög sådan.

Apnissar. SKÄMS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0