Lilla mormor Margit.

Idag vid tolvtiden dog min nittiosjuårgamla gammelmormor Margit. 

Mamma sa att det var väldigt fint. Mormor, mamma och de närmsta var på äldreboendet när hon somnade in. Det kunde inte blivit så mycket bättre. Och det var som om hon känt av att alla var där. För fem minuter senare, efter att mamma hunnit dit, så tog hon sitt sista andetag.

Usch vad hemskt det känns nu. Riktigt förjävligt faktiskt. Min älskade mormor Margit. Jag ville att hon skulle få fylla 100 år. Jag ville verkligen det, så hon skulle få sitt grattis från kungen. Det var riktigt jobbigt på jobbet förrut. Satt på infon med gråten i halsen och ville helst gå in i vårt lilla rum och släppa ut tårarna. Men det kunde jag ju inte.

Något jag kommer ha ångest över resten av mitt liv är att jag tänkte besöka henne igår. När familjen var hemma hos mig och Sam så sa jag att jag ville hälsa på henne. Innan det var försent. Men jag gjorde inte det. Mamma sa att det inte var läge att vänta med att besöka henne. Men jag gjorde det inte.

Fan. Jag orkar inte. Jag orkar inte med en till jävla begravning. Är nitton år gammal och detta blir min femte begravning. Denna skedde iallafall på grund av ålder, och inte av en sjukdom som de andra. Men jag orkar inte.
 
Kommer sakna min lilla mormor Margit.
                  

Kommentarer
Postat av: nathalie

jag beklagar verkligen sorgen!

2008-10-26 @ 19:58:10
URL: http://nenneblogg.blogg.se/
Postat av: Natta

sv: aa en sån lampa vil jag köpa har nog bestämt mig för en sån i sovrummet, vart har du din?

2008-10-27 @ 10:27:09
URL: http://natalies.se
Postat av: Anna

Man tänker alltid vad man kunde gjort när sådant händer. Sandra, du får inte gå och ha ångest över det för man kan inte alltid ta de rätta besluten liksom och oavsett om du besökte henne inte märkts det verkligen att du kommer sakna henne och det är ju vad du känner för henne som räknas och det visste/vet hon säkert om. Begravningar är inte alls kul, men det känns ändå som ett farväl. Hoppas det blir en fin begravning. Tänker på dig!



Jag skulle hälsa från Ida =).

2008-10-27 @ 13:16:41
URL: http://wannas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0