Ojojoj.

Börjar jobba redan nästa måndag! Är smått nervös. Men det ska bli kul.

Har varit och målat i lägenheten idag. Lister, taket i klädkammaren, osv. I helgen (senast) blir det inflyttning. Trevligt! Anledningen till att det tagit sån tid (har haft den i en månad nu) är för att vi har totalrenoverat den. Gjort om allt alltså. För att den var så sjukt ful och äcklig innan. Bytt golv i alla rum utom ett, målat om väggarna överallt, bytt lister, målat lister, spacklat igen massa hål, osv. Det har alltså varit sjukt mycket att göra. Men nu blir den kanon. 

Såg en sån skön snubbe förut när jag köpte mat på thaien vid oss. Hans headset till mobilen var en vanlig telefonlur! Alltså en fet jävla lur som det brukar vara till stationära telefoner. Klockrent.

Just det. Killen som tog min mobil var här och lämnade pengar förut. Fast då satt min chef här. Så jag missade honom. Tråkigt.

Det sjuka är att jag faktiskt tycker lite synd om honom. Jag gör det. Han känns som ett vilset litet barn, som inte vet bättre. Han är säkert raka motsaten. Jag vet inte. Men jag föreställer mig honom som en av dessa partillegluttar som hänger här vid bussarna på kvällarna. Som tycker det är lite tufft att röka och vara inne och härja på allum. Ni vet, sånna som är lite smått efter i utvecklingen, som inte passerat fjortisstadiet trotts att det var ett antal årsedan dom var tretton år gamla. Fick seriöst dåligt samvete när jag skickade mitt sms till honom i morse för att påminna honom om pengarna, osv. Ett jävligt töntigt sms måste jag säga. Löd följande:

"Hej kukhuvud! Tänkte bara påminna dig om mina 250 spänn som du ska ge mig idag. Annars ringer jag snuten, och mamsen din. Och hon lär inte bli så glad när hon får höra vilken odugling till son hon har. Jag jobbar på alluminformationen. Börjar klockan 4, slutar 8. Kommer du innan dess kan du lämna dom till personen som sitter där. Kom helst efter 4, så jag får se ditt fula tryne. Vet du vad! Det här är andra gången jag tappat min mobil. Killen som lämnade den förra gången fick 1000 kr i hittelön. Det hade du också fått. Istället är du så jävla dum och använder den, och går 350 kr back, istället för 1000 kr plus. Jävligt korkat killen. Det här hade du inte räknat med va? Att åka fast. Men vet du vad, Storebror ser allt! Och förresten, vad är det för skitmusik du laddat ner på min telefon? Inte konstigt att du är dum i huvudet när du lyssnar på sån skit. Ser fram emot vårt möte. Wanker."

Det kändes som om jag skickade det till en tolvåring, fast att han är runt arton. För det är den åldern jag ser på sådana som har fastnat. Jag hittade ju givetvis på det där med hittelönen. Har aldrig tappat den tidigare heller. Chefen sa att han skämdes när han var här, och att han såg lättad ut över att jag inte var här när han kom.

Nåväl. Nu har jag en fullt fungerande mobil iallafall. 
 

Kommentarer
Postat av: sofia

Sandra. Jag diggar dig. HAHAHA! Fan, sicket jävla sms! Jag hade dött om jag var han. Haha! Kul att du fått iordning på lägenheten förresten - ni måste känna er oerhört nöjda med er själva. Det hade jag gjort. Ska bli kul att få se den. Hoppas vi ses imorgon förresten! Puss

2008-10-16 @ 11:30:16
Postat av: Sandra

Svar Sofia: Hehe tack, ja han blev nog lite ställd när jag fick det, och förhoppningsvis fet ångest när jag skrev det om hittelönen! haha. Ja, det börjar ta sig alltså. Bara lite finjustering kvar :) JA! Vet du hur det blir ännu med afterworken och det? Tid och plats. Vi ses imån! :)

2008-10-16 @ 17:30:54
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0