Gratis är gott.

Vi har inget internet ännu. Men se där, nu sitter jag och använder någon annans i huset. Billigt och bra. Lite segt dock. Men det duger ju givetvis eftersom det är gratis.

Äntligen ledig, efter fem arbetsdagar. Har precis käkat frukost vid det nya köksbordet, sittandes på en av våra nya stolar, med Andrea i luren. Fullkomligt älskar stolarna. Har gjort det sen jag fick syn på dom på Cervera. Och visst var det underbart när jag hittade dom på Chili för ett billigare pris. Idag blir det till att storstäda. Vi har varit lite sega på den fronten. Gamla målarburkar ligger fortfarande på golvet, dammet flyger osv. Men nu ska det bli fint. 

Igår träffade jag några gamla klasskamrater. Anna, Elin och Maria. Vi var hemma hos Hoier och käkade thai, pratade gamla minnen och hade det trevligt. Jag är den enda i vårt gamla "gäng" som inte umgås med någon av oss som umgicks då. Men när vi ses på sånna här saker känns det faktiskt lite som förr och vi har det väldigt trevligt. Tycker det är kul att prata igenom och få höra alla dumma grejer man sa och gjorde som nybliven tonåring, osv. Som man glömt av. Eller snarare förträngt. Får hoppas att det inte dröjer allt för länge tills nästa lilla återträff. Och då kan vi förhoppningsvis vara hos mig.

Det kändes faktiskt lite små konstigt igår när jag skulle hem. Som om jag insåg att jag verkligen har flyttat. För jag skulle ju inte hem till mina föräldrar, utan hem till mig. En timmes bussresa drygt, och inte tio minuters gångväg som det alltid har varit tidigare.

Nåväl.

Nu ska jag fortsätta städa. Men först blir det lite gitarr. 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0