Ett skämt.

Igår kväll tittade jag lite på den amerikanska Talang på tv. I slutet av programmet började jag allvarligt fundera på vilken storlek den juryn har på hjärnorna.

Av det jag såg var det inte så många som var helt sjukt bra. Många var duktiga, sångare etc. En del var inte direkt något vidare.. Men det jag reagerade på var att dom skickade vidare en snubbe till nästa omgång, som tror han är Shakira. Som dansade omkring, jätte dåligt. Det var alltså det enda han gjorde. Likaså en annan dansare. Totalt värdelösa, båda två. Talangmässigt. Samtidigt skickade dom hem en tjej som buktalade och som kunde sjunga riktigt bra för att ha stängd mun. Och hon hade väldigt bra scennärvaro, etc.

Visst, denna Shakirasnubbe är säkert jättego med en fin personlighet. Och han är givetvis väldigt modig som vågar sticka ut så mycket och verkligen tro på det han gör. Och det är väll en talang i sig, att våga vara sig själv. Och det ska han absolut vara stolt över. Men inte fan är det någon talang, som det programmet är ute efter, som är värd en miljon dollar?! Det är det inte. Och jag kunde inte låta bli att tycka att juryn var riktiga idioter som faktiskt skickade hem folk som var duktiga på något på riktigt och låta dessa två män få stanna kvar. Programmet är väll ute efter en talang som får folk att häpna, inte en talang i att våga vara sig själv?
 
Eller jag kanske har missuppfattat hela grejen med det programmet? 
  

Kommentarer
Postat av: Therese

Såg detta precis, inte gjort om du menar på själva med tanke på att jag förmodligen inte kan betala dem med kort lixom. Ja, om du har några över får du väldigt gärna säga till!

2008-10-09 @ 12:18:08
Postat av: Anonym

*Såg detta precis, inte gjort om du menar på själva hemsidan där man beställer med tanke på att jag förmodligen inte kan betala dem med kort lixom. Ja, om du har några över får du väldigt gärna säga till!

2008-10-09 @ 12:18:47
Postat av: PG

ojojoj va längesen det var jag tittade in här. Fick ett infall och såg att du rankat dig uppåt i bloggvärlden! Kul! Btw, såg också programmet med jennifer igår och blev me ganska förbannad. ja gillade dedär 3 skäggiga männen men shakira va tydligen bättre...

2008-10-09 @ 13:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0