Avtändande så att säga.

Jag är ju en sån som inte gillar "typiska" trender. Eller jag avskyr det snarare. Jag vet inte varför, jag gör det bara. Orkar inte gå vidare in på det, har gjort det ett antal gånger tidigare. Men kort sagt, folk vill vara speciella, ha sina egna stilar. Men nu råkar det vara så att alla som vill det, ser i princip likadana ut. Det ska alltså jävligt mycket till för att stilen ska se riktigt personlig ut, och inte bara en som alla andra.
 
Vissa typer av plagg överväger jag inte ens att titta på. Just för att jag vet att varannan nisse går med en likadan. Och visst, en del saker kan vara riktigt snyggt. Men det hela blir liksom... avtändande, när jag vet att det är en riktig jävla modetrend just nu. Know what I mean?

Knästrumpor till exempel. Visst, det kan vara snyggt. Jag har själv funderat på att köpa ett par bruna, gosiga sådana. Men när jag väl tänker köpa det, ångrar jag mig. Just för att jag vet att så jävla många har det.

Kavaj är ett annat exempel. Ni vet kanske inte riktigt vad jag gillar för typ av kläder och stilar och sådant. Kavaj är något jag kan tycka är riktigt snyggt om man bär det till rätt saker. Annars kan hela outfiten bli jävligt åt helvete. Jag har sagt till mig själv att jag absolut inte ska köpa en just för att det är inne just nu. För att alla har det. Och hade det inte varit för den jag fick syn på häromdagen, så hade jag nog följt det. Men nu hittade jag alltså en riktigt snygg, som förmodligen kommer bli min om ett tag. Även om det tar emot, på riktigt.

Jag kanske är jävligt fånig, som avskyr trender och står över saker trotts att jag kan tycka att det är snyggt bara för att det är inne. Det är möjligt. Och jag själv är faktiskt inte ens ute efter att ha en originell stil. Har en ganska vanlig sådan. Men tyvärr är det så, att plagg mister sin charm, blir "avtändande" när alla bär det. Och det är synd. Då är jag oftast hellre utan. Faktiskt.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0