En soffa rikare.

Åkte till Stenugnsund i morse för att kolla in EM med morfar. Jag hittade en soffa! En riktigt skön sådan. Kollade ut tyg till den och givetvis råkade jag vilja ha det som var dyrast... Men det var snyggast. Det tyckte morfar också. Men slutsumman blev ändå skaplig eftersom morfar känner snubben som jobbar där. Hittade även en tvbänk med hylla, vitrinskåp etc. Väntar bara på att få höra vad Sam tycker om den så jag vet om vi ska ha den eller inte. Tyckte den var jättefin iallafall! Efter det åkte vi till morfars land och käkade lunch med hans fru. Sill, lax osv.

Jag var faktiskt lite nervös innan. Det var första gången jag var med morfar ensam. På flera, flera år. Det har alltid varit någon annan med. Mamma eller någon. Jag var lite rädd att det skulle vara stelt liksom, att vi inte skulle veta vad vi skulle prata om, osv. Jag har inte samma nära relation med morfar som jag har med mormor. Mormor träffar jag ofta och har alltid gjort. Men det har jag inte med morfar. Men det gick faktiskt galant, och jag hade jätte trevligt.

Nu ska jag titta vidare i EM-katalogen om jag kan hitta något. Mängdrabatt är ju inte så dumt.
  
Såg förresten Wall-E igår. Den var som jag hade tänkt. Mysig. Nu ser jag fram emot att få se "Son of Rambow". Verkar så jävla bra! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0