"Han skulle våldta dig, Abdul"

VAD FAN är det för jävla ord som kommer ur en åttaåring? VA? Jag fattar det inte! Jag blir fan både mörkrädd och förbannad. Jävla skitungar.

Jag svor sjukt mycket när jag var liten. Som åttaåring. Har alltid svurit mycket. En av mina dåliga vanor. Har alltid fått höra från vänners föräldrar att jag svär mycket. "Jätte go tjej, men vad hon svär". Inget jag direkt är stolt över. Tycker det är rätt jobbigt faktiskt. Att jag måste fylla ut meningar med svordomar. Men det är som sagt en vana och jag har svårt att bli av med den. Trotts en massa försök. De enda gångerna jag inte svär är på mitt jobb, när jag är med morföräldrarna och med sånna som jag vet tar väldigt illa vid sig vid svordommar. Utöver det, hela tiden i princip. 

Men jag skulle aldrig, ALDRIG kunna säga en sån sak som det jag skrev ovan, när jag var åtta år. Visst har språket förändrats. Mina svordomar var främst "fan, jävlar, cpbarn, apa, skit, bög" osv. De flesta åt min bror under våra kära syskonbråk. Men annars var det bara "fan" och "jävlar".

Det är skrämmande att höra dagens ungar och deras språk. Det är det. Jag tycker det är fruktansvärt!

Precis innan jag fick höra den vackra meningen var det en pappa här som skrek åt sin son, drog i honom och var skitförbannad. Det är jävligt lyhört här på allum när det är lite folk, så det hördes kan jag tala om. Jag var nära på att ringa vakten till och med. Men det var någon annan som ingrep.

Kul arbetsdag. Verkligen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0