Ja, det kan man verkligen kalla det.

Ännu ett sätt att stoppa huvudet i sanden alltså.

Läste precis en artikel på aftonbladet om "mirakeltrosan". En sådan som drar in fettet på kroppen så man krymper någon storlek, snabbt och lätt. En ny sort tror jag. Artikeln kan du läsa här.

Jag förstår inte riktigt grejen med en sån där trosa. Jag menar, visst, drar man på sig en sådan ser man säkert smalare ut. Men det som finns under trosan finns ju fortfarande kvar!? Det försvinner ju inte bara för att det ser ut som att det gör det, när trosan är på. Om man nu inte vill ha det som finns där, är det inte bättre att försöka få bort det helt och hållet? Istället för att använda en tillfällig lösning som en åtsittande trosa. Så fort trosan åker av så är man ju tillbaka till sitt vanliga jag.

Visst, den funkar väll skitbra om man vill vara fin en kväll och kanske vill ha på sig den där klänningen man vanligtvis inte kommer i. Men blir inte ångesten istället dubbel när man tar av sig trosan, då man ser hur man egentligen ser ut? 

Trosan kanske kan skapa ett beroende till och med. Man har på sig den några gånger, och då trivs med hur man ser ut. Och på grund av detta kanske det leder till att man tycker ännu mindre om hur man ser ut, utan den. För att man har fått se hur man vill se ut, och faktiskt kan se ut. Och så slutar det med att man jämt och ständigt måste ha den på sig. Det är ju förjävligt! Och tänk om man inte vågar ta av sig den, när man hamnar i den situationen då den faktiskt måste av! För att man är rädd för att andra ska se hur man egentligen ser ut. Att kroppen inte alls är så slimmad och celulitfri som det sett ut. Det är ju jätte hemskt. Jag själv hade också blivit jävligt förvånad om jag skulle inleda en kärleksakt med en man där kaggen, som jag egentligen trott var en bastant överkropp, helt plötsligt faller över kallingarna...

En jävligt dålig tillfällig lösning tycker jag. Antingen får man leva med det lilla extra, eller ta bort det helt och hållet. Och jag menar, "det lilla extra". Det vill man ju alltid ha annars. Ju större pajbit man får på ett café desto mer vill man gå dit igen. Givetvis borde det gälla kroppen också. 
 
 

Kommentarer
Postat av: therése

haha, jag gillar liknelsen mellan överskotts-fett och pajbitar. klockren !

2008-09-15 @ 20:25:35
URL: http://terrores.blogg.se/
Postat av: Karin

Håller med dig helt och hållet!

2008-09-15 @ 22:46:56
Postat av: Sandra

Svar Karin: Ja, tycker faktiskt trosan är en mycket dålig idé till att få en bättre självkänsla. Faktiskt.

2008-09-15 @ 23:25:57
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0