Ombytta roller, kanske?

Vi som sitter här på informationen, vi har i uppgift att städa amningsrummet varje morgon. Detta är inget som stör mig. Har inget problem med att tömma blöjpåsar osv. Det jag däremot har problem med, det är smågluttarnas jävla mammor som inte kan ta undan efter sig.

Varenda morgon ser det ut som fan där inne. Leksaker hit och dit, matburkar på golvet, papper och skit här och där. Varenda dag! Det ser förjävligt ut, verkligen. Det jag inte förstår, det är hur man kan med att lämna det så efter sig? Ett ställe de får låna för att slippa amma offentligt. Jag menar, inte fan lämnar dom det så efter sig hemma? Hur tänker dom? Antagligen tänker dom ungefär "äh, det får städarna göra". Så jävla pinsamt. Verkligen. Jag skäms alltså, åt dom, eftersom dom själva uppenbarligen inte gör det. En vuxen människa (oftast) som har ett eget jävla barn, och som själv beter sig som sådant. Pinsamt.

Ibland får jag lust att gå in i amningsrummet efter varje person som varit där och kolla hur det ser ut. Och sen ringa den personen, om det ser förjävligt ut. Det kanske inte är så dumt att vi tar allas mobilnummer ändå... 
 


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad skönt att höra!

Vad har du för helgplaner då? :)

2008-09-06 @ 16:26:25
URL: http://maldrin.blogg.se/
Postat av: Saga

Sugen på en ny design?

Jag kan fixa den åt dig, spana in min blogg för mer info :)

2008-09-06 @ 21:42:42
URL: http://sagapaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0