Gårdagen.

Precis som med alla andra högtider så känns påsken en aning överskattad. Jag tror knappt att folk vet varför vi överhuvudtaget firar påsk. Men själva grunden skiter väll de flesta i. Det är ju allt annat som hör påsken till, som är trevligt.

Käkade en egengjord kycklingsallad under dagen, och inte påskmat som man borde göra på påskafton. Men det hade ju känts lite smått onödigt att inhandla en massa grejer, och sitta hemma i min ensamhet och käka en halvdan påskmiddag.. Så kycklingsallad fick det bli. Och det var inte så tokigt faktiskt.

Gårdagen var väldigt mysig. Tog promenader med hundarna, gick och handlade mat och kollade in lite butiker vid Olskroken. Den där butiken vid redbergsplatsen jag nämnde i det tidigare inlägget bland annat. Visst, det var otroligt fina saker där inne. Men fy helvete vad dyrt det var! Det är ju så jävla typiskt att folk har fattat charmen med äldre lampor osv, så att priserna tiodubblas. Skit. Sen satte jag mig på balkongen och solade lite smått. Färg fick jag ju inte. Däremot fräknar. Mina tidigare fem stycken som jag har på vadera kindben, har nu blivit femton. Sen hade jag tänkt att baka någonting, men den tanken sket sig.

Kvällen skulle spenderats med det vanliga festfolket, men Andrea lyckades övertala mig till att komma hem till pojken hennes.. Sen blev jag fast där ett antal timmar på grund av att bussarna inte gick så ofta. Hans och Filimon (ingen aning om hur han stavar sitt namn, men jag antar att jag gör det jävligt fel) kom dit senare också. Vi satt och drack vin, käkade upp Andreas påskgodis, diskuterade en del intressanta ämnen och lyssnade på massvis av musik. Mycket trevligt!

Nu sitter jag på Allum. Med huvudvärk. Och fågelläterna som dom envisas med att spela upp i högtalarna gör det ju inte bättre.. Känns inte så sjukt kul att sitta här och jobba med tanke på det vackra vädret. Och imorn ska det regna har jag hört? 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Sv: nej det kan jag lova att det inte var! ;)

2009-04-12 @ 15:15:07
URL: http://fannystaaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0