Det var då självaste...

Så jävla typiskt!

Köpte mig ju en gardin för längesedan. Som jag då inte hade bestämt mig för om det skulle bli en gardinkappa till köket, draperi till garderoben eller två paneler till balkongfönstret. Bestämde mig iallafall idag för att det skulle bli en gardinkappa till köket. Den hade varit snyggast där.

Sydde kappan av en fjärdedel av tyget, men tro fan att den inte är tillräckligt BRED för köksfönstret! Och inte fan tänkte jag på att mäta tygets bredd innan jag började klippa och ha mig. Skit!

Någon gardin till köket blir det alltså inte, utan resten av tyget får bli ett draperi till garderoben. Skulle ju i och för sig kunna sy en kappa på längden i stället. Men nu är det lagom längd till draperiet...

Återigen beslutångest. Kappa eller draperi?
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0