På tal om alkohol.

Andrea berättade härom dagen att hon och hennes mor hade en diskussion gällande mig och alkohol för ett tag sedan. Under våra fyra år som vänner har hon nämligen bara sett mig riktigt full två gånger (kan bara minnas en gång, men ska inte underdriva), vilket kan tyckas vara lite konstigt. Dom hade en teori om att det handlade om att jag är rädd för att tappa kontrollen, vilket låter rätt logiskt med tanke på att jag avskyr att inte ha kontroll.

Jag har aldrig riktigt funderat över mitt förhållande till alkohol, men har kommit fram till att dom delvis har rätt. Men inte att jag är rädd för att tappa kontrollen, utan mer att jag inte vill tappa kontrollen.

Jag har säkert varit det fler gånger, men den enda gången jag minns att jag varit riktigt jävla apfull, det var när jag var tretton år och hade min första fylla. Det var förjävligt, på alla sätt och vis. Och det vill jag aldrig mer uppleva. I och för sig är den gången lite överdriven med tanke på att det var magpumpen nästa i princip. Men även mina andra fyllor, som jag verkligen har varit full på, har inte varit särskilt roliga. För inte fan får jag det roligare av dricka mig packad än bara helt jävla lagom berusad? Eller ens det! Mellan 1-4 öl brukar det bli på en kväll.

Ni som läser min blogg ofta har ju fått höra om en hel del utgångar. Särskilt nu under sommaren då det blir runt två stycken i veckan, ibland fler till och med. Och alltid får jag höra kommentaren (oftast från okända) när jag är ute och jag säger att jag är nykter, "VA? Är du nykter, fan vad tråkigt".

NEJ, det är inte tråkigt! Jag har det inte tråkigt! Varför måste jag ha det tråkigt bara för att jag är nykter? Är det så jävla märkvärdigt att gå ut, utan att ha ett behov av att bli påverkad? Jag går ut för sällskapets skull, för att ha det trevligt. Ibland för att att njuta av god öl på en trevlig pub, ibland för att skaka bakdelen. Med eller näst intill utan alkohol i kroppen, det spelar fan ingen roll. Jag har det trevligt ändå.

Ok?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0