Wow.

Ja, det skulle faktiskt kunna sammanfatta denna helt fantastiska festival som jag nu fått uppleva.

Den började på torsdagseftermiddagen med förfest hemma hos Jennifer med en massa folk. Vi åt, drack och hade det trevligt. Sen drog de flesta av oss vidare till Kajskjul 8 och såg Timo Räisänen och Joel Alme. Det var skittrevligt! En mycket bra start på en festival.

Fredagen var helt klart bäst. Först lite förfest hemma hos Lina, innan vi åkte in till festivalområdet. Där såg vi band som Bon Iver, Beirut, Band Of Horses etc. Sen blev det en mellanlandning hemma hos Lina igen för lite käk och fix för att senare åka tillbaka till festivalen. Jag träffade på Sara och co på vägen in, så jag lämnade mitt sällskap en stund och satte mig med dom. Sen blev det lite Röyksopp, men kvällens höjdpunkt var helt klart Arctic Monkeys. Det var otroligt jävla bra! Visst, han var nog hög som ett hus, nochalant och dann, men sicken spelning alltså! Och vacker är han dessutom, Alexander Turner. Efter spelningen mötte jag upp mitt tidigare sällskap och åkte till världskulturmuseét för att dansa röven av mig till house. OM vi hade det trevligt!

Ja, vädret var underbart under fredagen, humöret var på topp, det kunde alltså inte bli så mycket bättre. Såg dock något otroligt oväntat som fick mig att fundera lite på om en del ungdomar helt enkelt har delfinhjärnor. Inne på museét finns det nämligen snurrstolar nästan vid ingången. Och vad ser jag, när jag sitter mitt emot fönstrerna, som speglar in i en av dom? Jo, två stycken som i princip har sex i stolen....? Visst att man kan tycka att det är trevligt att ha det på en offentlig plats, där folk kanske skulle kunna se en, det köper jag. Men inte fan har man det i en jävla stol, mitt bland en massa människor och framför ett fönster! Lunatics.

Lördagen var också himla trevlig, om man bortser från skitvädret och magontet. Vi såg bland annat Vampire Weekend, Teddybears och Amadou & Mariam. Hade jag inte haft så otroligt ont i magen (tror det berodde lite på vinet) hade jag sett lite Wolfmother och Basement Jaxx också, men icke det alltså. Även denna kväll spenderade vi på Världskulturmuseét eftersom det var helt galet mycket folk och aplånga köer på alla andra ställen. Men det var trevligt det också. Musiken var mindre bra dock. Alldeles för tung och långsam. Lite smålustigt att Lily Allen var på scenen med dj-folket..

Festivalen var sjukt trevlig iallafall och jag hade det jättekul. Jag träffade massvis av folk jag känner, jag fick se många bra band, humöret har varit på topp. Väldigt lyckat med andra ord!  Ångrar dock att jag inte såg Antony & the Johnsons. Men så är det när man är hemma och mellanlandar, man blir lat och skiter it helt enkelt. Tyvärr.

Nåja. Som den lilla hjälten jag är som ställer upp i alla lägen, så sitter jag nu på allum på grund av Ullis lilla bakfylla. Och själv mår jag väl som man ska efter en festival..

Det blev en rätt bildlös festival eftersom ingen hade kamera i princip. Men ska se om jag kan skrapa ihop några.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0