Sex, sex, sex...........

Kom nyss hem efter en bio med lillasystern. Vi såg "Wild Child" den här gången. En film om en tjej som ska börja på en engelsk internatskola. Det känns som en standardsak för mig att skriva att den var "för förutsigbar" och  "alldeles för amerikansk", etc. Men faktum är det stämmer in väldigt väl även på denna film. Så nej, det var ingen film i min smak. Men den gick att titta på. Absolut.

Men det är en sak som upprör mig.

Varför ska så jävla mycket anspela på sex? På sexighet etc, etc. Den här filmen är från sju år. Dessa tonårsflickor vill bland annat klä sig "slampigt" och "sexigt" på en maskerad. Och på maskeraden dansar huvudpersonen till någon jävla hiphop och åmar sig inför folket och killarna blir givetvis riktigt imponerade. Som det brukar vara på dansgolven på värdelösa uteställen. Precis så. Jag tycker det är jävligt olämpligt alltså. Visst att dom pratade lite om sex i filmen. Det är helt okej. Jag visste också hur man gjorde barn när jag var sju. Och för dom som inte vet, dom förstår ändå inte vad det är när det snackas om det. Och frågar dom päronen efteråt kan föräldrarna lika väl säga att det är något annat. Men att tydligt visa att "klär man sig kortkort och dansar sexigt, då blir killarna imponerade (och det vill man ju)", det är fel i en barnfilm. Jävligt fel.

Och för att inte tala om reklamer. Där kan man verkligen snacka om att anspela på sex. Redbull-reklamen innan bion idag exempelvis. Eller den där jävla V6-reklamen, när den lilla blåa bollen hoppar ner i springan på den heta kvinnan som sitter i soffan med halva tuttarna fullt synliga. Pinsamt jävla dålig.

För folk kan väll seriöst inte tänka; "Hm, ja.. det där V6 kanske man borde ta och prova endå" efter att ha sett den reklamen? Fast det kanske helt enkelt är som med den värdelösa porrfilmen jag och Sam fick i julklapp av Chrille, med en massa äckliga gamla män som sätter på vackra, unga flickor. Att folk som känner sig tillhöra deras klass får en glimt av hopp och tänker "kan han sätta på en sån som henne, så kan jag också det" (det finns ingen annan förklaring till varför man annars skulle göra en sådan film). Att käkar man V6, då får man minsann vackra kvinnor på fall
 
Inte fan får man ett vackrare ligg bara för att man käkar V6 och inte ett helt vanligt jävla Extra?

Jag blir galen på all jävla sexfixering. Inte konstigt att smågluttar känner att de måste ligga när dom är tolv år, när dom hela tiden blir matade av en jävla massa sex utifrån. Eller att unga flickor klär sig och ser ut som om de ska på maskerad när sådant till och med visas i en film för sju år..
  
 


Kommentarer
Postat av: Anna

JA jag håller med. Här i thailand är playboy super poppis... USCH! Låter bra att träffas i ya lägenheten ;) tack för grattandet. pussar

2009-02-16 @ 12:24:35
URL: http://wannas.webblogg.se/
Postat av: Issa

Jo tack det är bra med mig, jobbar på :) Hur mår du? Ny lägenhet alltså? Spännande! Pusss

2009-02-16 @ 22:57:15
URL: http://isabelleew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0