Renovering i full gång.

Det är inte bara jag som ska få det nytt i mitt hem. Mina föräldrar stor-renoverar köket just nu. Det går inte att ta sig fram och det finns inget vatten i kranen. Eller det finns ingen kran rättare sagt. 

Jag tror inte mina föräldrars parhus har stått utan att ha något nytt projekt på gång, någonsin. Alltid är det något som ska fixas och grejas. Och nu när de äldsta barnen har flyttat ut är det massvis med nytt som ska göras. Det är ju trevligt att det ska göras ett gästrum iallafall. Så man slipper sova på soffan när man hälsar på. 

Tycker lite synd om far min kan jag säga. Det var ju inte alls längesedan han hade fullt upp med att fixa i ordning min och Sams lägenhet. Och nu, inte ens ett halvår senare kommer han få nytt att göra i mitt nya hem. Det ger mig riktigt dåligt samvete, det gör det. Men nu är det så helt enkelt. Så jag har inte tänkt göra några stora förändringar, inte med en gång. Och jag kommer nog göra det mesta själv. Det kan jag göra vill säga.

Nåja.

Var ju på Ikea igår som sagt. Hade trevligt sällskap av Sara. Jag handlade lite smått och fick lite smakråd etc. Det var trevligt det.

Den apan åker ju till London med Therese om en vecka.. Men mer om det senare.
 
Nu ska jag laga mig och syrran lite käk. Hur det nu ska gå till.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Okej, låter riktigt najs. Vad har du planerat för färg då? :) Jag längtar så himla mycket till jag själv får välja alla sådana saker helt själv, nu kan jag inte göra så mkt.. Bara fortsätta leva i min "brist-på-färg" lägenhet!.. Men det går väl an. :) Jaa absolut, det hade varit jätteroligt!

2009-02-23 @ 18:02:47
URL: http://peaarl.blogg.se/
Postat av: Saris

Guud, vilken trevlig dag vi hade :) Får vi göra om snart <3

2009-02-24 @ 09:40:11
URL: http://madameolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0