Oasis, 28/1-09.

Egentligen borde jag skrivit om vår impulsresa till Stockholm för länge sedan, med tanke på att det var en av dom roligaste kvällarna i mitt liv. Men jag har inte riktigt tagit mig tid till det.

Iallafall.

Trotts att spelningen började fem timmar efter att vi kommit fram till Stockholm, var vi sent ute även denna gång (dels på grund av biljettstrulet, Malin V skrämde livet ur oss ett tag kan jag tala om). Så efter en snabb måltid tog vi ett par öl på ett otroligt trevligt ställe där större delen av folket också skulle på spelningen. Oasis spelades i högtalarna och stämningen var på topp.

En stund senare var det dags att gå in på Globen, och den här gången var vi i tid för att både hänga av jackan och gå på toaletten. Och med inställningen, "vill man, så kan man" även denna gång, så hamnade vi återigen längst fram (dock var det inte lika populärt den här gången). Vi missade som sagt "fuckin' in the bushes" på Scandinavium, så det var riktigt kul att få se bandet gå in på scenen. Vilken känsla! Den bästa låten under spelningen var nog "Morning Glory", igen. Men även "Don't look back in anger" var otroligt bra. Och Noels ansiktsuttryck var genialt, när folkmassan sjöng på i pausen i slutet av låten. Haha.  

Spelningen var bättre än i Göteborg, helt klart! Bandet verkade mer taggade, Liam var lika arrogant som vanligt, givetvis, men även pratglad. Och stämningen bland publiken var helt annorlunda. I Göteborg var det folk som gillade Oasis. I Stockholm avgudades dom. Och det märktes. Kärleken fanns i luften! Sen kan man fråga sig hur dom inte kan spela "Live Forever" som är en av deras absolut bästa låtar.. Riktigt synd.

Efter spelningen, som kändes på tok för kort, drog vi på efterfest på Marie Leveau och det dansades på Bangers n mash. Och jag säger då det, jag har aldrig varit med om ett dansställe som spelat så bra musik. Oasis, Stone Roses, The Who, White Stripes, etc. Sen vet jag vet inte om Stockholmare är riktiga torrbollar, eller om vi dansade på något konstigt vis, men kort sagt, vi ägde dansgolvet. 

Som sagt, en av dom roligaste kvällarna i mitt liv. Vi hade så jävla kul, och vi träffade på massvis av sköna människor. Och Stockholm, sicken stad! Hade absolut kunnat tänka mig att flytta dit en vacker dag.





Otroligt lyckat, verkligen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0