Arbetslös och rastlös.

Ja, jag har inte jobbat på två dagar och känner redan myran i brallan. Jag vill tillbaks!

Jag kan ju jobba om jag vill. Men inget av dom, bortsett från mitt avlösarjobb, tilltalar mig. Jag har ingen vidare lust att börja arbeta på resturangen, inte heller att sätta mig på alluminformationen igen. Jag vill göra något nytt. Något annat..

Hur ska jag sysselsätta min vardag närmsta tiden? Ikväll blir det quiz på Paddington, imån ska jag fota med Sara. Sen tar det smått slut. Kanske helt enkelt borde ta tag i saker och ting. Sätta mig ner och sy, kanske börja måla igen. Skriva ner mitt filmmanus på papper. Jag vet inte. Kanske borde sätta mig ner och fundera på vad jag vill göra med mitt liv den närmsta tiden. Kanske inte. 

Vad gör folk om dagarna ? 
 

Kommentarer
Postat av: A.

Förstår om du är rastlös och har myror i brallan. Men vem har inte det? Vem vill inte testa nya jobb osv?

Ett tips är att ta ett jobb av dem du fått erbjudande på och bit ihop. Det är lågkonjuktur raring, du kommer inte kunna få något nytt jobb...pengar, hyra, mat, kläder...ta jobbet!

2009-01-06 @ 22:48:40
Postat av: pelle

Vad jobbar du med?



Ja, visst är låtvalen för året nominerade rätt så dåliga?

2009-01-07 @ 13:44:14
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Sandra

Svar A.: Det är sant det du säger, givetvis. Men tanken på att göra något jag tycker är skittråkigt, det är ingen kul tanke. Därför blir jag mer sugen på att sticka till London, nu när jag ändå inte har något seriöst jobb. Men så länge ska jag jobba på restaurangen. Har ju inget val.

2009-01-07 @ 16:10:36
URL: http://unoconcet.blogg.se/
Postat av: A.

Bra val att jobba lite smått här o där. Det är lika bra och för pengarna kan du ju faktiskt dra till London. För i London (ifall du inte visste) är arbetslösheten lika stor som i Sverige och där satsar dem nog mer på sina "egna" än utbölingar. T.o.m Norge som är en penga-garanti för många svenskar, varslar alla ungdomar.

Själv får man härda ut med plugg, det enda man kan göra för att förbereda sig inför arbetsmarknaden efter lågkonjukturen.

Lycka till :)

2009-01-08 @ 17:18:55
Postat av: Sandra

Svar A: Ja precis, det är väll det jag tänkt göra för det jag sparat ihop! Fast vad jag har hört så är det rätt lätt att få jobb i London, om man bara lämnar in cvn och är på. Svenskar är tydligen rätt eftertraktade. Men det är möjligt att det har ändrats. Ja, snart är väll det förhoppningsvis över. Lycka till själv!

2009-01-09 @ 20:06:26
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0