25/1-09 - Sicken kväll!

Igår spelade som sagt Oasis på Scandinavium. Och jävlar mina vänner, det var något av det bästa jag varit med om! Stockholm för tre årsedan (idag faktiskt) går inte ens att jämföra med det här.

Kvällen började med några öl på en pub med Therese, Malin och ett gäng folk. Vi satt där ett tag och tänkte att det var lungt, förbandet skulle gå på vid halv åtta och dom spelar ju alltid alldeles för länge.. Så runt åtta gav vi oss iväg mot Scandinavium. Väl där, tjugo minuter senare, hörde vi att Oasis redan börjat spela! Förtvivlade över att vi precis missat "Fuckin' in the bushes", men samtidigt så jävla laddade, rusade vi in på planen och knödde oss in i folkmassan. Och ja, det var helt otroligt bra!

Det går inte att beskriva gårdagen. Känslan, musiken, allt! Att få stå längst fram (vill man, så kan man) med Noel knappt fem meter ifrån en, att få höra dessa låtar man spelar om och om igen på mp3n, på riktigt, det var helt underbart! Lyckan var total! Bästa låten under kvällen var nog "Morning Glory". Jävlar vilket tryck det var på den.

Ja, Igår blev jag som ett litet barn igen. Och jag sjöng, tro det eller ej (högst ovanligt för att vara mig med tanke på att jag är fullkomligt värdelös på det). Den lyckan jag kände igår, den upplever jag alldeles för sällan. Därför blir det eventuellt Stockholm på onsdag för att se dom på Globen. 





Och självklart är det någon liten nisse till recensent med en hjärna liten som en guldfisk som har skrivit att det i princip var värdelöst. Att det inte är som förr, att Liams röst är skit, osv osv. För i helvete. Behöver jag ens förklara varför denna kotte borde ta och pensionera sig..? 

Cheers. 
 


Kommentarer
Postat av: PG

bästa låten på kvällen kanske inte bara var utan VAR: Morning glory! Jävlar va jag studsade!

2009-01-29 @ 01:38:59
URL: http://patrikg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0