Biobesök.

Igår blev det två sådana.

På dagen åkte jag och lillasyster in för att titta på En natt på museét 2. Först blev det käk på donken för hennes del och själv såg jag väldigt mycket fram emot att äta på Soup'n Bagel på södra vägen. Inte ätit där på evigheter vilket är extremt konstigt med tanke på att det är helt underbart gott där. Men givetvis öppnade det idag, på grund av renovering. Surt. Men det är ju dock positivt, att dom skall bygga ut stället.

Nåja, åter till filmen. Den var väll som jag väntat mig. Inte alls bra. Och den blev ännu sämre eftersom det var svenskt tal. Jag avskyr det, verkligen. Systern med, men mor tänkte inte så långt när hon bokade filmen. Ricky Gervais var ju med, vilket förmodligen hade varit det enda bra i hela filmen. Om inte det varit svenskt tal. Jag somnade även i mitten av filmen. Behöver jag fortsätta?

Ganska så direkt efter att jag lämnat av systern hemma hos päronen åkte jag in till stan igen för att möta upp Hans och Filimon. Först blev det öl på Hans jobb dit även Sara kom, innan vi drog vidare mot Bergakungen och mötte upp Linda. Filmen blev Män som hatar kvinnor. Jag har själv inte läst boken, som skall vara bättre har jag hört av alla som läst den, men jag tyckte filmen var väldigt bra. En del scener var sjukt obehagliga måste jag säga. Dock blev jag väldigt förvånad över att det inte var mer kring det med Harriet, i slutet ni vet. Hon var ju skälet till att Blomkvist ens började med det där? Och sen var en del saker rätt givna. Att det var bibelnummer och inte telefonnummer exempelvis. Men den var bra!

Klockrent att nissen bredvid mig FES i början av filmen. Han hade säkert hoppats på att den var ljudlös med tanke på att det var tyst just då. Sjukt kul.


På torsdag blir det biobesök igen. Nya Harry Potter ska jag och syster se. Det gör mig absolut ingenting eftersom jag får biljetten betalt. En stor fördel med att jobba som avlösare, och att vara det åt systern gör det hela ännu bättre!
 
 


Kommentarer
Postat av: Louise

okej ska tänka på de:).

2009-07-14 @ 11:26:42
URL: http://marcusfliickaa.blogg.se/
Postat av: pelle

JA, läs Millennium-böckerna för sjutton lökar - du kommer verkligen inte ångra dig ;)

2009-07-14 @ 11:37:17
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: therese

ja visst är den helt underbar:)

2009-07-14 @ 14:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0