Swimjump.

Tittade lite på VM i simhopp igår. Syncro herrar, 3 meter.

Det känns alltid lika konstigt att höra min gamle tränare Jocke kommentera tävlingar. Det gör det.

Kan inte fatta att det nästan var sju årsedan jag slutade. Sju år! Och fortfarande drömmer jag minst en gång i månaden att jag hoppar simhopp i drömmen. Jag tror jag saknar det lite smått. Faktiskt. Kan inte påstå att jag var särskilt duktig, men det var kul, kul att tävla. Ett ganska osmart val av sport dock. Med tanke på att jag är höjdrädd. Det var delvis därför jag slutade, för att jag inte ville göra hopp från 5 meter. Fick ju fasiken hjärtklapp av att stå baklänges på femman.

Tänkte börja hoppa lite för skoj skull för några årsedan, men det blev aldrig av. Jag undrar lite om det fortfarande sitter i? Förmodligen inte. Det hade ju varit kul att hoppa lite någon gång. Bara för att prova. Men frågan är vad jag skulle göra det någonstans, det är ju alltid knökat på valhalla. Frölunda kanske..

Blev rätt sugen på det nu alltså.

Rubriken är förövrigt min översättning på simhopp som tioåring. Det verkade ju rätt logiskt då iallafall.
 


Kommentarer
Postat av: Deniesé

Har du gjort i helgen då? :)

Kram

2009-07-20 @ 19:03:23
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: therese

som sagt, sjukt het jaa.



tror det blir utgång på fredag kanske, om du vill hänga på!:)

2009-07-20 @ 21:47:40
Postat av: Sandra

Hm okej :/ hört att några tyckt att katalogen var usel denna höst.

2009-07-20 @ 21:53:03
URL: http://jiggly.blogg.se/
Postat av: Emma

jag berättade bara och frågade om du kunde göra de..

2009-07-20 @ 21:59:50
URL: http://emmaeriica.blogg.se/
Postat av: D J K N

Haha, och det kan ju vara så att det är svårt att säga så eftersom han är kille också :p



Haha, fan va ballt att höra det där från en tjej :D Riktigt oväntat hahah

2009-07-21 @ 11:01:06
URL: http://djkn.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: Det låter som en riktigt bra helg :D

Tack så mycket ! :) Jag hade en riktigt trevlig födelsedag med familj, släkt & pojkvännen ! :) Så jag har blivit firad & varit i sthlm :)



Simhopp är coolt ! :D jag fattar inte hur man vågar :P

2009-07-21 @ 11:52:27
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: therese

ja precis, såg inte riktigt det komiska med det!



det låter bra!) pratade lite med julia och hon snackade om en eventuell after work, men hör med folket

2009-07-21 @ 12:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0