Hallå ja.

Tänkte först nämna att jag såg lite av minnescermonin för Michael Jackson när den gick. Som sagt, jag har aldrig haft någon direkt relation till honom. Har aldrig tyckt att han är dålig på något vis, men inte heller sjukt bra. Mer.. ingenting skulle man väll kunna säga. Fast en del låtar är ju brilljanta, definitivt. 

Men fasen vad lipig jag blev när jag tittade en stund på minnesgrejen. Galet alltså! I och för sig är jag ganska känslosam överhuvudtaget när det gäller sånt. När jag ser saker på tv och grejer. Förlossningar, folk som dör i filmer etc. I princip allt sådant. Utom extreme home makeover som far min då, så jävla värdelöst och amerikanskt.. Men det var som om han varit min stora idol sedan barnsben.

Jisses alltså. Vilken människa. Och jävlar vad han kunde dansa!

Nåja.
 
Var på Ikea en stund igår. I hopp om att hitta lite saker till lägenheten. Det enda jag kom hem med var ramar. Inte ens en vanlig jävla trasmatta hade dom! I svart och någorlunda bra storlek. Hade tänkt ha den under köksbordet nämligen. Avskyr att det är kakelgolv, och det låter illa med stolsbenen mot golvet. Varför ens lägga kakelgolv i ett kök? Som dessutom är vitt/beige/rosa-färgat, typ. Det ska vara hederligt mysigt trägolv.

Igår efter Ikea stack jag hem till Andrea. Käkade våfflor, pratade om allmänt skit och färgade våra hår. Min utväxt var inte att leka med ska sägas. Hennes mor och snubbe ska gifta sig om några dagar och Andrea sjöng och spelade låten hon ska sjunga på bröllopet. Jättefin! Hon är duktig Andrea, min lille guldfisk.

Sen åkte jag mot mitt håll och mötte upp David, en gammal arbetskamrat från Åhléns. Tog några guinness på Paddingtons. Inte träffat honom sen han åkte till Barcelona för några veckor sedan, så det var himla trevligt! Och skönt att få uträtt ett och annat. Kändes lite småkonstigt att ses under andra omständigheter, men det gick ju strålande.


En väldigt trevlig gårdag måste jag säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0