Matlagning pågår.

Jojomensan. Idag lagas det spenatsoppa! Än så länge har det gått bra. Står under kokning just nu. Har dock inte smakat på den ännu, så ska inte ta ut något i förskott...

Det är faktiskt rätt kul att laga mat har jag kommit fram till. När det går vägen. Om det går vägen. Just nu tänker jag att jag borde göra det oftare, och inte en gång, max två gånger i veckan. Men det kommer ju inte att hända. Inte så länge jag diskar för hand. Jag har en diskmaskin, mina pärons gamla, men jag måste byta diskbänk för att den ska få plats. Och än så länge har jag inte råd med det, så diskmaskinen får vänta. Matlagningen likaså.

Till efterätt tänkte jag äta glass med persikor. Låter smarrigt tycker jag. Efterrätter är så sjukt underskattade måste jag säga. I min barndom (låter som en kärring) så käkade vi aldrig sånt. Absolut inget "hemlagat" som paj osv. Glass hände någongån ibland.. Det kanske var därför jag alltid föredrog att äta hemma hos kompisar...

Nåja. Nu ska det strax ätas.
 


Kommentarer
Postat av: vendela

fin blogg du har:)!

2009-06-28 @ 23:55:20
URL: http://vendelasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0