Tröttmössa.

Ordet jag fick höra konstant i London av Sara och Therese. Vet inte riktigt vad dom fått det ifrån, förmodligen från stockholms-stekarna dom delade boende med, men kan iallafall tala om att jag nu ÄR en riktig tröttmössa.

Det är inte okej att lägga sig sent när man ska upp tidigit. Speciellt när man inte har vant sig vid det. Men jag har ju inte mycket till val. Än att gå upp tidigt alltså. Det var bara att lämna hemmet klockan åtta och se ut som att man inte sovit på flera dagar, och hoppas på att inga kottar var vakna. Men sådan tur hade jag ju givetvis inte..

Hade planer idag. Skulle vara i stan fram tills jag ska hoppa in på Allum vid fyra. Men jag åkte hem igen och har nu tänkt sova en stund. Det behövs kan jag säga. Sängen ser jävligt inbjudande ut.

Well, åker till stan lite senare bara. Måste ju hitta mitt tyg som jag ska hänga upp på väggen. Ja, jag har ju varit inne på att tapetsera väggen bakom soffan min. Men jag har kommit fram till att det kommer ta alldeles för lång tid för mig att hitta någon snygg och sen bestämma mig för att jag ska ha den tapeten. Kökstapeten tog ju himla lång tid. Och jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om den? Så.. tyg är ju den bästa lösningen. Det finns väldigt många fina typer av tyger som jag vill ha, dvs lite engelska med stora blommor osv, och när jag tröttnat är det bara att byta! Genialt. Dessutom är det lättare att sätta upp änen tapet...


Bilden tagen härifrån.


Den finaste tapeten jag någonsin sett typ. Minns när jag och Sam skulle titta på tapet till vår lägenhet och det var den enda jag tyckte om. Sen såg jag till min besvikelse att det var Ralph Lauren och kostade över tretusen kronor rullen...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0