Den gamla goda tiden, så att säga.

Påväg hem till Malin i fredags hade jag de två LP-skivorna med Beatles jag köpt till henne i present i handen. Genast när de äldre generationerna fick syn på dom fick jag höra en massa "Aah, titta! Beatles". Snackade med en herre och det visade sig att vi i princip hade samma musiksmak. The Who, Beatles, Kinks, Stones, etc. Han hade givetvis sett dom alla spela också. Hela samtalet var så trevligt på något vis. Att vi två, med nästan fyrtio års ålderskillnad, hade något gemensamt. Och jag kunde riktigt se på honom att han var glad att det inte gått utför oss alla. Oss yngre. Att även vi små gluttar kan förstå oss på musik.  

Jag tycker det är så jävla underbart. Att stöta på människor som vet vad riktigt musik är. Som faktiskt har levt när dessa geniala band regerade. Som var unga, gick på konserter, och fick ta del av allt när dessa band hade sina storhets år. Det gör mig smått avundsjuk kan jag säga..

På tal om LP. Jag fullkomligt älskar den lilla butiken vid mig, med massvis av skivor, böcker och annat. Skulle kunna vara där inne i flera timmar och bara titta och leta efter bra skivor. Och snubben som jobbar där är hur skön som helst! 

Jag och syrran tog oss även en titt i den butiken vid svingeln ungefär igår, efter att vi köpt en gitarr till henne. Det första man ser är en stor Oasis-plansch. Hade mer än gärna tagit hem det som pryder butikens väggar. Där finns det också hur mycket som helst. Kändes dock lite halvlustigt att stå och leta LPs, när resten av folket inne i butiken letade porrfilmer...

Det hade ju varit rena drömmen. Att få jobba i en sån butik. Utan porren då kanske, men med massa gamla skivor, böcker och annat. Helt klart. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0