Smaklösa köttbullar.

Jag trodde jag hade lärt mig att man ska krydda ordentligt sen jag och Andrea gjorde köttbullar för ett antal veckor sedan. Men uppenbarligen inte. För de jag käkade nyss, med ett riktigt recept den här gången, smakade absolut ingenting. Förstår inte hur? Vart tog kryddorna vägen? Nåja. Den varma chokladen gick det bättre med. Blev så otroligt sötsugen nyss, trotts att jag köpte godis på jobbet förut. Det var nära att jag drog fram förklädet och bunkern kan jag tala om. Men insåg ganska snabbt att jag inte hade någon ork för att baka alls. Och absolut ingen ork för mer disk. Så då blev det varm choklad istället. Otroligt gott måste jag säga. Och skitenkelt att göra. Kakao och socker blandat med lite mjölk. Sen resten av mjölken och in i mickron. Färdigt.

På väg hem till Linda igår kväll fick jag mig en rejäl åktur genom stan. Skulle till marklandsgatan och både 1:an och 3:an går hemifrån mig, men 3:an går genom hela majorna etc, så den tar längre tid. Och givetvis hoppar jag på den.. Men tur var väll det! För genom spårvagnsfönstret ser jag en butik med precis en sådan gammal radio jag vill ha. En sådan jag ska ha i mitt kök. Jag hoppas innerligt att den finns kvar när jag ska besöka butiken på måndag. Och att den inte är allt för dyr. Vilket den förmodligen är.

Varför tar man sig aldrig tid att åka ut till de butikerna som ligger lite avlägset? Som folk inte är fullt medvetna om. Det är ju där guldkornen finns! Fy skäms på mig. På måndag ska jag ut och leta saker till mitt hem, definitivt. 
 
Nu ska jag se om jag får igång dvdn. Det som går på tv är skit och jag är alldeles för pigg för att lägga mig. Skulle i och för sig kunna läsa lite. Bitterfittan. Har läst till kapitel två. Sen jag flyttade in...
 
Godkväll.
 

Kommentarer
Postat av: saris

Hej, nu kommer jag mellan 18-23 juni, det är bara om 2 veckor. Ser fram emot att fika i din lägenhet. Känns jobbigt att jag vill göra så mycket med alla på så kort tid men du är första ching iaf. :)

Hur jobbar du den veckan osv?

2009-05-04 @ 15:16:55
URL: http://madameolga.blogg.se/
Postat av: Elinor

sv: Jag är benägen att hålla med dig.

2009-05-04 @ 18:46:36
URL: http://santippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0