Katt?

Trodde aldrig det här skulle komma från mig, men jag funderar på att skaffa en kattunge.

Jag är en hundmänniska egentligen. Vill ha en engelsk bulldog, en fransk bulldog eller en mops. Men jag har varken orken eller pengarna åt att köpa en hund nu.

Var lite inne på att köpa en kaninunge ett tag. Eller ta hem vår kanin vi har hos päronen. Den hade kunnat gå lös i alla rum utom storarummet. Men en kattunge känns mer som ett sällskapsdjur. För ja, det blir ganska ensamt att bo själv. Jag vill ha sällskap. Dessutom kan den vara hos päronen om jag är bortrest osv.

Jag är verkligen ingen kattmänniska, tycker knappt om katter. Men det hade ju varit en helt annan sak när det gäller min katt. För att den är just min.

Frågan är vad man ska ha för någon?
 
Nåja. Jag får spinna vidare på det här. Kanske kommer på att jag var helt ute och cyklade om en vecka.
 

Kommentarer
Postat av: jonta

Vill bara påpeka en sak. Och bekänna att jag är väldigt imponerad av din ordvits.

Ordvitsen att du ska spinna vidare på katt tänket.

KRÄDD TE DEJ

2009-11-07 @ 13:23:50
URL: http://kaptenhadiraja.blogg.se/
Postat av: Samuel

En hund Sandra, för allt i världen, en hund!

2009-11-07 @ 17:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0