Vaccinerad.

Har precis tagit sprutan mot svininfluensan. Det tog emot först kan jag tala om. För er som inte vet så är jag så inåthelvete rädd för sprutor och har varit det så länge jag kan minnas. Tycker det är fruktansvärt obehagligt. Jag antar att det är mina första år i livet med inläggningar hit och dit, som satt sina spår, trots att jag inte minns något från dom.

Och det gör ju inte särskilt ont heller. Den här kändes knappt. Men jag tror att det är nålen i sig, lukten av sjukthus och liknande och själva ordet "spruta" som gör att jag blir så otroligt nervös och underviker det så gott det går. Jag fruktar den dagen jag ska behöva ta blodprov kan jag tala om. Tanken av en nål i armvecket som tar en massa blod, gör att mina ben blir alldeles svaga.

Det lustiga är att även nu, tjugo år gammal, så är jag fortfarande lite rädd att jag ska svimma efteråt. Förr var det ju inte ovanligt i sådana här situationer, men nu, för ett litet nålstick. Haha.

Och Fia! Du är i riskgrupp så du ska kunna ta dig till vilken vårdcentral som helst och ta sprutan, även om det är slut där du bor. Bara så du vet :)
  


Kommentarer
Postat av: Victoria

woho! gött att det inte gjorde så ont :)

2009-11-06 @ 16:14:37
Postat av: Linda

Kika gärna in i min webshop http://www.beautyinsideout.se

2009-11-06 @ 19:36:06
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Sandra Dermark

Svar Victoria: Haha ja, stack till lite bara :)

2009-11-06 @ 20:44:05
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0