Nu är det jul igen..

Jag vet att det bara är den sjätte oktober, men jag kan inte hjälpa det. Jag har julkänsla! Ser verkligen fram emot att få juldekorera mitt hem, baka pepparkakor (som jag i princip aldrig har gjort tidigare, men i år ska det ta mig fan bli ändring på det), julafton och ja, allt som hör till.

Det blir ju inte bättre av att gå in på den här bloggen heller.

Minns när jag jobbade på julavdelningen på Åhléns förra julen, då var det i full gång med julsaker redan i mitten av oktober. Tyvärr försvann min julkänsla rätt snabbt då jag omringades av julsaker redan då, vilket var lite trist. Men i år blir det inget med det, så nu ska den förhoppningvis hålla julen ut.

På tal om Åhléns. Jag började jobba där för i princip ett årsedan. Det är sjukt vad tiden har gått. Det var tio månadersen jag hade min sista dag, och jag minns saker som om jag gjorde det förra veckan. När jag gick ner på lagret med den otympliga vagnen, ställde upp dom där glittriga jävla älgarna som alltid föll omkull, fyllde på julkulor etc. 

Det är utan tvekan det roligaste jobbet jag har haft. Mycket var konstigt under den tiden, men på jobbet mådde jag bra. Av många olika anledningar. Anledningar jag inte tänker skriva här. Saknar den tiden lite smått..
 
 

Kommentarer
Postat av: Eveline

Hehe känner mig likadan, rätt stört att man längtar efter julen redan i oktober egentligen :)

2009-10-07 @ 03:22:31
URL: http://evelines.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0