Sms-biljetten..

..Kan vara något av det korkaste västtrafik hittat på.

Jag åker alltid med sms-biljett och har gjort det i två månader nu. Men ingen äkta sådan, utan ett vanligt sms som ser ut som en sms-biljett. Funkar skitbra! Ingen kan se att det inte är äkta.

Inte ens idag på väg hem från jobbet då det kom på kontrollanter, kunde dom se att det inte var ett äkta! Visst blev jag lite nojig över att han skulle kunna göra det med sin lilla apparat (vanligtvis skickar jag en riktig biljett när jag ser kontrollanter), men det kunde han alltså inte.

Jag vet. Jag borde verkligen skämmas! Och det gör jag verkligen, får alltid grymt dåligt samvete. Det är ju på grund av sånna som jag som gör att priserna höjs. Men jag är en fattig student, det tar så sjukt mycket emot att betala över femhundra kr i månaden för ett jävla busskort. På det här sättet sparar jag den lappen..

Inte förrän bötern blir åthelvete dyr, eller västtrafiksnissarna kommer på att folk faktiskt gör som jag gör, kommer jag köpa mig busskort. Jo, om jag skaffar mig ett bra jobb förstås, då summan inte gör så mycket. Men inte annars.
  
Förlåt!
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Det är ju iofs smart när man bara ska åka kortare sträckor ;) Själv betalar jag 1 080 spänn i månaden för mitt busskort. halva studiebidraget. och i stort sett inget jobb. känns sådär :p

2009-10-25 @ 22:28:29
Postat av: Sandra Dermark

Svar Fia: Haha ja, det är ju det! Och eftersom jag mest åker inom götet känns det så sjukt onödigt att betala dom pengar. Åh fy fan, är det så dyrt ut till Surte alltså! Ja det måste kännas skittrist att nästa allt går till ett busskort =/

2009-10-25 @ 23:40:44
URL: http://unoconcet.blogg.se/
Postat av: Fia

Haha nejnej! Det är ju till borås! har ett regionen-runt kort för att komma dit serru ;) surte är ju nära stan.

2009-10-26 @ 21:32:38
Postat av: Sandra Dermark

Haha ja just det! Du har ju börjat plugga där, det hade jag glömt! Hur går det för dig? Du ska med och fira Therese i helgen va?

2009-10-26 @ 23:29:39
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0