Ska man göra rätt för sig?

Köpte en väldigt söt klänning tidigare idag på Karltex.

Ser att priset är överkomligt, så jag testar den och det slutar med att jag köper den. Men när jag ska betala så sitter inte prislappen kvar. Tänker att den kanske åkt av när jag tog av mig den men vi hittar den inte, så hon som jobbar där löser det med att scanna in en annan.

Och mycket riktigt, när jag kommer hem och tar av mig mina korvtajta jeans bland annat för att prova den, så hittar jag prislappen i bhn. Ser då att det står 799 kr och inte 499 på den. "Fook, har jag sett fel, hört fel, betalat 799", tänker jag och kollar på mitt kvitto. Men på det står det att jag betalat 499 kr. Tycker det hela är jävligt märkligt och kollar närmare på prislappen och på den står det "Elvine", medan det på mitt kvitto står "Ben Sherman".

Dom har alltså satt fel prislapp på ena klänningen, på den klänningen som jag tittade på först när jag såg att den kostade 499, på den klänningen kassörskan scannar in för att prislappen på min storlek var borta....??

Situationen är som gjord för att jag ska ha tänkt "tar jag av prislappen på S så kanske hon scannar in den med den andra så jag får den billigare". Men så är det ju inte....

Borde ju vara glad över att jag fått den billigare, men jag har typ dåligt samvete.... Röven.

Hade en jävligt mysig dag förövrigt. Solsken, värme, kullersten, soppa på pustervik (årets första uteservering), kaffe i slottskogen, och detta med fina vänner.
  


Kommentarer
Postat av: Ida

Tack för tipset!Kanske gör ett besök där:)

2010-04-08 @ 09:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0