Skärtorsdagen.

En torsdag det festades hejvillt på under mina tidiga tonår. Varför vet jag inte. Vet nog inte ens varför man firar skärtorsdagen. Om man ens firar? 

Nåja.

Gårdagskvällen spenderades i Jennifers uterum med fina vänner. Drack rödvin för ovanlighetens skull och hade köpt med mig ett kilo godis (38 kr kilot på willys, heaven!!). Några timmar senare var det dags för utgång. Det blev en fem-minutare på park lane (största aprilskämtet någonsin) för att sedan landa på Publik. Otroligt trevligt och att låtar som den här, spelades gjorde det hela ännu bättre.

Det stämmer verkligen. Stället, musiken och människorna gör verkligen mycket av en utekväll. Det spelar ingen roll om man ens pratar med några andra än dom man har sällskap med, atmosfären runt omkring är så jävla viktig. Visst kan man ha kul på ett ställe som är raka motsatsen till vad man tycker om, så länge man är med rätt sällskap. Men eftersom jag alltid är med rätt sällskap så blir helt enkelt utekvällarna alltid bättre på bra ställen.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0