Boy A.

I söndags såg jag en film jag velat se sen jag hörde talas om den, Boy A.

En film om en 24-årig kille och hans försök till att komma tillbaka in i samhället efter att ha blivit frisläppt för ett mord han var med och begick, fjorton år tidigare.

En mycket bra film som jag rekommenderar.

Dock kan jag tycka att den känns lite orealistiskt på sättet hur han och hans vän framställs som monster i rätten. Men vad fan vet jag, det kanske går till så? Sen hade det nog varit mer intressant om man inte fått veta deras förflutna, eller åtminstone fått se ett annat, ett "vanligt" sådant. Hur man skulle känna för "Jack" hade inte varit lika självklart då.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0