Det finns inget Jag, utan ett Du.

I måndags kväll, för att orka skriva på tentan (som sedan försvann, för att jag var dum nog och glömde spara det öppna dokumentet från mailen i "spara som" på datorn), drack jag kaffe. Detta resulterade i att jag inte kunde somna, när jag tillslut fick nog av allt jävla ordbabbel om ingenting på tentajäveln.. 

Min hjärna sattes alltså i rullning, som vanligt. 

Jag kunde inte sluta fundera på en text jag läste på internet, och jag insåg att det jag läst, är så jävla sant.

Det finns inget Jag, utan ett Du.

Eller jo, det finns. Men människor blir helt ointressanta utan dess omgivning. Det som gör en människa som individ intressant, det är genom samspelet med andra.

Jag själv kan tycka att jag har bra värderingar, egenskaper, att jag är en bra person. Men att jag är en exempelvis "snäll människa" blir helt jävla ointressant, om jag inte har någon att vara snälla mot.

Know what I mean?
 

Kommentarer
Postat av: Markus

Jepp det var jag, skulle sagt hej :)

2010-01-13 @ 18:38:13
URL: http://bxb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0